1000 kalorii

1000 kalorii

1835
0
PODZIEL SIĘ

Dieta 1000 kalorii jest ubogo-energetyczna i powoduje szybką utratę masy ciała. Niestety, jak uważa większość dietetyków, przy tak niskiej kaloryczności nie sposób dostarczyć organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych. Dlatego „dietę 1000” zaleca się tylko w szczególnych przypadkach – np. osobom otyłym, które muszą szybko schudnąć przed niektórymi operacjami lub, aby uniknąć poważniejszych problemów zdrowotnych. Takie odchudzanie powinno się odbywać pod okiem lekarza, który potrafi także zaplanować powolne wyjście z diety – tak by pacjent nie doświadczył efektu jo-jo. W innych przypadkach nie zaleca się stosowania tej diety dłużej niż 2 tyg., gdyż spowalnia metabolizm, osłabia organizm, może prowadzić też do poważnych niedoborów składników odżywczych i anemii. Nie mogą jej stosować osoby, które prowadzą aktywny tryb życia i uprawiają sporty.

Jadłospis

W trakcie diety spożywa się 4-5 posiłków w ciągu dnia. Jak przystało na dietę redukcyjną – składają się one głównie z niskokalorycznych warzyw i owoców oraz niewielkich ilości chudego mięsa i odtłuszczonych, niesłodzonych przetworów mlecznych. Zaleca się wypijanie 2l wody niegazowanej dziennie, dodatkowo herbatki ziołowe, herbata zielona i czerwona. Zabronione są słodkie napoje, słodycze, tłuste sery, biała mąka, pieczywo i makarony. Bardzo ograniczone jest czerwone mięso i tłuszcz zwierzęcy.

Przykładowe potrawy:

1 dzień
Śniadanie: po garści płatków owsianych i orkiszowych wsypujemy do miski, dodajemy łyżkę suszonej żurawiny i łyżkę rodzynek. Zalewamy wrzątkiem i odstawiamy na 3min. Następnie zalewamy szklanką chudego mleka.
II śniadanie: 2 kromki macy razowej z szynką z indyka, ½ świeżej papryki i 4 liśćmi sałaty
Obiad: talerz krupniku (ugotowany na ćwiartce kurczaka, włoszczyźnie, 2 ziemniakach i 20dag kaszy)
Podwieczorek: pieczone jabłko z łyżeczką miodu i cynamonem
Kolacja: 100g chudego twarożku z pomidorem, cebulką i ogórkiem.

2 dzień
Śniadanie: kawa zbożowa z chudym mlekiem, bez cukru, 200g chleba pumpernikiel z 2 plasterkami chudej szynki, pomidor
II śniadanie: Omlet z trzech białek z łyżeczką  dżemu , szklanka chudego mleka 0,5, małe jabłko
Obiad: filet z dowolnej ryby pieczony w folii z ziołami, dwa ziemniaki z wody, surówka z kiszonej kapusty z 1 łyżką oliwy.
Podwieczorek: Grejpfrut
Kolacja: dwa cienkie plastry pieczonego schabu na zimno z sałatką z pomidora i cebuli.

Wskazówki

Podczas stosowania tej diety ważne są odpowiednio odmierzone porcje i przestrzeganie kaloryczności (nie więcej niż 1000kcal dziennie). Dlatego użyteczne mogą być tabele miar oraz wartości kalorycznych. Przestań stosować dietę, gdy zauważysz u siebie zawroty lub ból głowy, osłabienie, nudności lub bezsenność. To może oznaczać niedobór makro- i mikroskładników odżywczych!

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułBezglutenowa
Następny artykułSouth Beach
Anna Kondratowicz
O urodzie piszę od ponad 15 lat (byłam wicenaczelną magazynu URODA, pisałam dla dwutygodnika VIVA!, prowadzę wydania specjalne PARTY Medycyna Estetyczna). iBeauty.pl powstało z potrzeby „bycia na swoim” i robienia tego, co kocham, czyli… pisania o urodzie :-) Uwielbiam testować kosmetyki! Jestem też współzałożycielką i redaktor naczelną portalu www.WirtualnaKlinika.pl o medycynie estetycznej. Można się ze mną skontaktować mailowo: redakcja@ibeauty.pl.