2 kg mniej w 2 dni

2 kg mniej w 2 dni

6633
0
PODZIEL SIĘ

To możliwe! Oczywiście potraktuj taką dietę jako wyjście awaryjne np. przed weekendową imprezą, a nie dietę odchudzającą na dłużej. Poczujesz się lżejsza, a ciasna sukienka zacznie leżeć idealnie. Polecamy!

– Podczas odchudzania cuda się, niestety, nie zdarzają. Dlatego jeśli schudniesz dwa kilogramy w tak krótkim czasie, pozbędziesz się głównie wody, a nie tłuszczu. Jednak, jakby nie patrzeć, optycznie i wagowo będziesz lżejsza! Jeśli decydujesz się na takie rozwiązanie, potraktuj je jako wstęp do zrównoważonej diety – radzi Alicja Kalińska, doradca żywieniowy i właścicielka Centrów Żywieniowych SetPoint (www.setpoint.pl). Oto jej wskazówki:

  • Zrezygnuj z węglowodanów: pieczywa, makaronu, ziemniaków, owoców i tłuszczów (możesz sobie pozwolić np. na łyżeczkę oliwy z oliwek lub oleju lnianego do sałaty). Nie martw się –  w tak krótkim czasie trwania bardziej restrykcyjnej diety nie grożą ci żadne niedobory witamin i minerałów.
  • Jedz pięć małych porcji, najlepiej dokładnie o tych samych porach, co trzy godziny (a ostatnią trzy godziny przed snem). W ten sposób utrzymasz tempo metabolizmu na stałym poziomie i nie będziesz odczuwać napadów głodu.
  • Jedna porcja trzech podstawowych posiłków nie powinna przekraczać pojemności 1,5 szklanki. Dzięki temu szybciej ją strawisz, organizm lepiej wchłonie dostarczane składniki i nie będzie zalegać w jelitach. Co ważne – przez to brzuch stanie się bardziej płaski!
  • Nadmiar wody pomoże ci zrzucić dieta bogatobiałkowa. Białko w organizmie pełni role budulcową i nie jest wykorzystywane jako źródło energii, co ważne  – doskonale syci. Wszystkie pięć posiłków powinny się składać z chudego białka – ok. 100-150 g chudych ryb (np. dorsza) lub mięsa (piersi kurczaka, indyka) i ok. 200-300 g warzyw.
  • Zapomnij o smażeniu i pieczeniu z użyciem tłuszczu! Gotuj w wodzie, na parze, piecz w folii aluminiowej lub pod przykryciem.
  • Pij wodę! Im więcej jej wypijesz, tym więcej stracisz na wadze, bo woda dostarczana w odpowiednich ilości skutecznie zapobiega kumulowaniu wody w tkankach. 2 litry to absolutne minimum. Wypijesz jej jeszcze więcej, jeśli będziesz miała stale butelkę pod ręką i piła co kilka lub kilkanaście minut 2-3 małe łyki.
  • Koniecznie zrezygnuj z kawy i czarnej herbaty (przyczyniają się do zatrzymywania wody). Zastąp je białą i zieloną herbatą. Jeśli ich nie lubisz, sięgnij po herbatki owocowe i ziołowe (ale wcześniej czytaj ich skład, ponieważ często głównym składnikiem jest po prostu czarna, aromatyzowana herbata).
  • Zapomnij o przeczyszczających herbatkach na bazie senesu i kruszyny. Każda filiżanka osłabi twoją naturalną pracę jelit. Jeśli chcesz, aby twój brzuch wygladał jeszcze bardziej płasko, przez te dwa dni co kilka minut wciągaj brzuch na kilkadziesiąt sekund. Nie schudniesz, ale dzięki tym ćwiczeniom wykonywanym co chwilę wyrobisz sobie nawyk wciągania brzucha. Również na imprezie;-)

(tekst: Kasia Reszel)

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułZAPROJEKTUJ T-SHIRT DLA H&M
Następny artykułSzminka z lusterkiem
Anna Kondratowicz
O urodzie piszę od ponad 15 lat (byłam wicenaczelną magazynu URODA, pisałam dla dwutygodnika VIVA!, prowadzę wydania specjalne PARTY Medycyna Estetyczna). iBeauty.pl powstało z potrzeby „bycia na swoim” i robienia tego, co kocham, czyli… pisania o urodzie :-) Uwielbiam testować kosmetyki! Jestem też współzałożycielką i redaktor naczelną portalu www.WirtualnaKlinika.pl o medycynie estetycznej. Można się ze mną skontaktować mailowo: redakcja@ibeauty.pl.