Antyrakowa

Antyrakowa

1031
0
PODZIEL SIĘ

Niektóre pokarmy mają silne działanie antyrakowe – w najbardziej znanych na świecie czasopismach medycznych i związanych z biologią regularnie pojawiają się doniesienia naukowców potwierdzające ten fakt. Niestety – lekarze z reguły ignorują wpływ jedzenia na choroby i nie informują swoich pacjentów, jak powinni się odżywiać. Dlatego przeczytaj nasz tekst i dowiedz się jak za pomocą odpowiedniej diety wspomóc organizm w walce z nowotworem! Pamiętaj jednak, że dieta nie powinna być stosowana zamiast, lecz równolegle z terapią lekami.

Czarna lista

Na początek zapoznaj się z listą produktów, które sprawiają, że nowotwór rozwija się w najlepsze i jak najszybciej wykreśl je z jadłospisu!

  • Rak karmi się cukrem – tak jak każdy stan zapalny w organizmie: infekcje, krostki, grzybica i różne inne choroby. Wyeliminuj cukier, słodycze, słodkie napoje i wyroby cukiernicze, a odczujesz znaczną poprawę stanu zdrowia!
  • Fast-foody, paczkowana, wysokoprzetworzona żywność – zawiera dużo chemicznych dodatków, których wpływ na zdrowie nie został do końca zbadany. Ponadto znajdziesz w nich w.w. cukier oraz tłuszcze trans – bardzo szkodliwe estry kwasów tłuszczowych powstałe przy obróbce termicznej olejów (wielokrotne używanie jednego oleju, palenie tłuszczu, zbyt wysoka temperatura smażenia – nagminne w restauracjach fast-food).
  • Mięso i odzwierzęce tłuszcze nasycone – musisz je znacznie ograniczyć. To ze względu na to, że współczesna produkcja mięsa sprawia, że obfituje ono nie tylko w toksyczne substancje chemiczne, które dodatkowo zanieczyszczają i osłabiają dotknięty nowotworem organizm, ale też – zbyt duże ilości tłuszczów omega-6. Przez to zaburzona zostaje równowaga pomiędzy kwasami omega-3 i omega-6 w organizmie na korzyść tych ostatnich. Przyczynia się to do powstawania chorób, a także do… tycia.
  • Mleko i nabiał – niestety współcześnie również obfitują w kwasy omega-6. Jeśli nie możesz się bez nich obejść, wybieraj produkty typu eko.
  • „Białko roślinne” – ten enigmatyczny termin pojawiający się na wszelkich przetworzonych produktach powinien sprawić, że odstawisz je z powrotem na sklepową półkę. Jest to zazwyczaj mączka sojowa lub kukurydziana – tani i wszechobecny zapychacz stosowany, by jedzenie tanim kosztem zyskało na objętości. Niestety – to również źródło omega-6 i hormonów roślinnych, które mogą stymulować rozwój szczególnie tych rodzajów raka, które są związane z hormonami płciowymi: jajników, piersi, macicy.
  • Margaryny – zawierają tłuszcze trans. W Polsce, w przeciwieństwie do wielu krajów w Europie i na świecie, nie ma obowiązku prawnego informowania o zawartości „transów” w produkcie, dlatego producenci używają sobie w najlepsze i nie martwią się o jak najwyższą jakość produkcji, a ich margaryny obfitują w tłuszcze trans. Jak one działają? Zatykają żyły i tętnice, podnoszą poziom cholesterolu, przyczyniają się do tycia i stanów zapalnych.

Złota lista!

Gdy już wykreślisz ze swojego menu zakazane produkty, zadbaj o to, by codziennie jeść te dobre, prozdrowotne! Ich zasługi polegają głównie na tym, że zawierają moc antyutleniaczy zwalczających stan zapalny, są bogactwem kwasów omega-3 lub utrudniają rozrost raka poprzez ograniczenie liczby odżywiających go naczyń krwionośnych. Poniżej lista top antyrakowych produktów:

  • Dobre tłuszcze poprawiające bilans kwasów omega-3 i omega-6 w organizmie dzięki bogactwu tych pierwszych: olej lniany, oliwa z oliwek, olej orzechowy, wysokiej jakości tran, orzechy, a także tłuste morskie ryby. Najlepsze będą te z hodowli eko, ale jeśli nie masz do nich dostępu, nie przejmuj się za bardzo – lepiej jeść ryby ze standardowych hodowli niż nie jeść ich w ogóle.
  • Warzywa i owoce – to na nich powinna się opierać Twoja codzienna dieta. To, co możesz, spożywaj na surowo, aby zachować jak najwięcej witamin, minerałów i substancji przeciwrodnikowych. Zwróć szczególną uwagę na: brokuły, czosnek, cebulę, kapustę, buraki czerwone, marchew, jarmuż, zieloną pietruszkę. Z owoców najlepsze będą: jabłka, winogrona, morele, śliwki, brzoskwinie oraz owoce leśne i jagodowe: jagody, jeżyny, maliny, borówki, poziomki.
  • Nieocenione przyprawy – posiadają wielką moc zwalczania wolnych rodników i wzmacniają siły obronne organizmu. Wśród nich gwiazdą jest kurkuma, czosnek (w.w.), pieprz cayenne i ostra papryka. Aby wydobyć z czosnku wszystko, co najlepsze, zmiażdż ząbek i odczekaj 10min, po tym czasie zjedz na zdrowie. Kurkumę spożywaj w towarzystwie papryki i pieprzu – połączenie tych składników gwarantuje, że ich antychorobowe właściwości zadziałają najsilniej.
  • Zielona herbata – bogactwo polifenoli. Kupuj ją w herbaciarni, by była jak najwyższej jakości, zaparzaj w temperaturze 70-80 st. Celsjusza przez ok 10min.
  • Dla zdrowia i przyjemności – czerwone wino i gorzka czekolada. Zawierają resweratrol, który zwiększa siły obronne organizmu. Nie przesadzaj jednak z ilością – lampka wina i kilka kostek czekolady o min. 70% zawartości kakao będą optymalne.
  • Kiszonki – oczyszczają organizm, wspomagają odporność dzięki naturalnym prebiotykom i nie mają sobie równych, jeśli chodzi o zawartość witaminy C pomagającej walczyć z wszelkimi infekcjami. Zwróć uwagę, by były to prawdziwe kiszonki, a nie kapusta czy ogórki zakwaszane octem.

Oprócz jedzenia bardzo ważny jest także relaks. Pół godziny modlitwy, spokojnego oddychania połączonego z przyjemnymi wspomnieniami lub oczyszczeniem umysłu z wszelkich myśli pozytywnie wpłyną na Twoje samopoczucie i dodadzą sił do walki z chorobą. Codziennie wychodź też chociaż na krótki spacer – słońce i świeże powietrze naprawdę pobudzają siły witalne organizmu! Spaceruj, rozmawiaj z bliskimi, podziel się z nimi swoimi uczuciami – ciało jest połączone z psychiką, działają wspólnie, więc zadbaj nie tylko o leczenie i dietę, ale także o ducha. Połączenie farmakoterapii, odpowiedniego odżywiania, aktywności fizycznej oraz zadbanie o potrzeby psychiczne zmaksymalizuje szansę na sukces w walce z nowotworem!

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułRyżowa
Następny artykułTurbo
Anna Kondratowicz
O urodzie piszę od ponad 15 lat (byłam wicenaczelną magazynu URODA, pisałam dla dwutygodnika VIVA!, prowadzę wydania specjalne PARTY Medycyna Estetyczna). iBeauty.pl powstało z potrzeby „bycia na swoim” i robienia tego, co kocham, czyli… pisania o urodzie :-) Uwielbiam testować kosmetyki! Jestem też współzałożycielką i redaktor naczelną portalu www.WirtualnaKlinika.pl o medycynie estetycznej. Można się ze mną skontaktować mailowo: redakcja@ibeauty.pl.