Dieta antycellulitowa

Dieta antycellulitowa

1509
0
PODZIEL SIĘ

Na cellulit na pewno nie pomoże jedzenie pomarańczy ani picie kofeiny (choć to jeden z najskuteczniejszych składników balsamów na ten problem). Nie zachęcamy was też do restrykcyjnej diety – nie będziesz myślała o niczym innym, jak tylko o tym, kiedy się skończy;-). Zapytaliśmy specjalistę ds. żywienia o to, co trwale zmienić w nawykach żywieniowych, aby zmniejszyć ryzyko pojawienia się cellulitu i skutecznie mu przeciwdziałać.

Trwała zmiana nawyków żywieniowych da najlepsze efekty. W sumie te porady są bardzo proste (niby wszystkie to wiemy;-) i dzięki temu bez problemu powinnaś wprowadzić je w życie. Jeśli nie wszystkie jednocześnie, stopniowo, po kolei. Szybko zobaczysz pozytywne efekty. Radzi Agnieszka Piskała, specjalista ds. żywienia:

  • Ogranicz w diecie słodycze i produkty fast food (powodują one odkładanie się tkanki tłuszczowej).
  • Ogranicz w diecie tłuszcz zwierzęcy.
  • Jadaj ryby, orzechy, oleje roślinne, oliwę  (poprawiają metabolizm tkanek z rozwijającym się cellulitem, zapobiegają odkładaniu się tkanki, jak również przyspieszają jej spalanie).
  • Unikaj smażenia, potrawy gotuj lub piecz.
  • Usuń z diety produkty wysoko przetworzone – zawierają konserwanty, syntetyczne barwniki i aromaty, które odkładają się w naszych tkankach.
  • Jedz pięć porcji warzyw i owoców codziennie.
  • Jedz produkty bogate w błonnik. Ma on dwie postacie: rozpuszczalnego w wodzie, który spowalnia wchłanianie tłuszczu (występuje w cytrusach i jabłkach), oraz 
nierozpuszczalnego w wodzie (chroniącego przed zaparciami).
  • Zredukuj do minimum cukier i sól. Sól zatrzymuje wodę, cukier dostarcza pustych kalorii.
  • Pij dużo wody, co najmniej 1,5 l wody mineralnej dzienne. Oczyszcza organizm, daje poczucie sytości.
  • Nie pal papierosów.
  • Ogranicz picie kawy i alkoholu.
  • Jedz częściej, lecz mniej i wstawaj od stołu z uczuciem lekkiego niedosytu.
  • Posiłki staraj się jadać regularnie 4-5 razy dziennie o stałej porze w niewielkich ilościach .
  • Pij zieloną herbatę, ma działanie przyspieszające trawienie.

Powodzenia!

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułEKOBALSAM Z GERANIUM
Następny artykułKOD MŁODOŚCI
Anna Kondratowicz
O urodzie piszę od ponad 15 lat (byłam wicenaczelną magazynu URODA, pisałam dla dwutygodnika VIVA!, prowadzę wydania specjalne PARTY Medycyna Estetyczna). iBeauty.pl powstało z potrzeby „bycia na swoim” i robienia tego, co kocham, czyli… pisania o urodzie :-) Uwielbiam testować kosmetyki! Jestem też współzałożycielką i redaktor naczelną portalu www.WirtualnaKlinika.pl o medycynie estetycznej. Można się ze mną skontaktować mailowo: redakcja@ibeauty.pl.