Jogurtowa

Jogurtowa

1492
0
PODZIEL SIĘ

Dieta jogurtowa trwa dwa tygodnie. Jej zaletą jest to, że pozwala uniknąć uczucia głodu dzięki dużej podaży białka w postaci jogurtów i kefirów. W ciągu 14 dni można na niej osiągnąć efekt utraty 3-6 kilogramów.

Jadłospis i zasady diety

Podstawą diety są kefiry i jogurty. Należy wybierać te naturalne, gdyż smakowe zawierają dużą ilość cukru i substancji słodzących. Jemy 5 niewielkich posiłków dziennie, a w każdym z nich powinna znaleźć się porcja jogurtu lub kefiru. Dodatkowo spożywamy też duże ilości warzyw, owoców, kasze i pełnoziarniste produkty mączne, chude mięso, ryby morskie, bakalie, orzechy i zdrowe oleje: z oliwek, lniany lub orzechowy. Zakazane są: tłuste mięsa, fast-foody, słodycze, słodkie napoje, majonez, ketchup i inne przetworzone dodatki. Wypijamy min. 2l wody niegazowanej, dozwolone są także niesłodzone herbaty, zioła i kawa.

Przykładowe śniadania:

– jabłko, 150g jogurtu z dodatkiem pestek dyni, łyżeczką oleju i łyżeczką miodu
– jabłko, 150g kefiru, dwie kanapki z chudą wędliną
– dwie mandarynki, 150g jogurtu z dodatkiem płatków owsianych zalanych wcześniej wrzątkiem
– grejpfrut, 150 g jogurtu truskawkowego z otrębami

Przykładowe obiady:

– filet rybny gotowany na parze, pół szkl. ryżu, warzywa surowe lub gotowane na parze polane 125g kefiru
– filet z indyka w curry zarumieniony na patelni, warzywa na parze, kasza jaglana, 125g jogurtu
– pierś kurczaka, 2 ziemniaki, ½ brokuła, 125g kefiru
– makaron pełnoziarnisty al dente, tuńczyk z puszki w sosie własnym, warzywa, 125g kefiru

Propozycje kolacji:

–  sałatka: brokuł, pomidorki koktajlowe, cebula, 1 jajko – wszystko polać 150g kefiru doprawionego 1 ząbkiem czosnku
– kanapka z chudą wędliną, sałatka z wybranych surowych warzyw polanych 175g jogurtu z dodatkiem przypraw i pietruszki
– 1 kromka bułki grahamki z 3 plastrami chudego twarogu polanego 125g jogurtu z dodatkiem łyżki dżemu niskosłodzonego
– sałatka grecka z oliwą i 150 g jogurtu

Pomiędzy posiłkami pijemy wodę i inne dozwolone napoje, możemy też przekąsić jogurt lub kefir z dodatkiem warzyw lub owoców.

Nasza opinia

Kwaśne przetwory mleczne, takie jak kefir czy jogurt, są bogate w łatwoprzyswajalne białko. Mają też dużo wapnia oraz witamin z grupy B. Dieta bogata w białko stwarza też ten komfort, że jest bardzo sycąca i dzięki temu nie musimy na niej liczyć kalorii. Korzystne dla zdrowia są pozostałe produkty zalecane w diecie (warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty, orzechy, ryby…) – jest to tak naprawdę jedzenie, które powinno stanowić podstawę naszego żywienia na co dzień, nie tylko podczas diety. Jednakże jadłospis oparty na kefirach i jogurtach może nam przynieść też nieco szkód. Niektóre osoby źle tolerują kazeinę – białko mleka krowiego. Dolegliwości ze strony układu pokarmowego, pojawiające się krostki na twarzy i ciele mogą oznaczać, że ta ilość kazeiny to dla Twojego organizmu za dużo. Dieta jogurtowa nie jest też dobra dla osób mających problem z nerkami – duża podaż białka pochodzenia zwierzęcego znacznie je obciąża. Dlatego należy wspomagać pracę nerek poprzez wypijanie dużych ilości wody.
Podsumowując – dieta jogurtowo-kefirowa może być dobrym startem do przyjrzenia się swojemu menu i łagodnym sposobem na zrzucenie zbędnych kilogramów.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułOwsiankowa
Następny artykułAtkinsa
Anna Kondratowicz
O urodzie piszę od ponad 15 lat (byłam wicenaczelną magazynu URODA, pisałam dla dwutygodnika VIVA!, prowadzę wydania specjalne PARTY Medycyna Estetyczna). iBeauty.pl powstało z potrzeby „bycia na swoim” i robienia tego, co kocham, czyli… pisania o urodzie :-) Uwielbiam testować kosmetyki! Jestem też współzałożycielką i redaktor naczelną portalu www.WirtualnaKlinika.pl o medycynie estetycznej. Można się ze mną skontaktować mailowo: redakcja@ibeauty.pl.