Lifting z lodówki

Lifting z lodówki

1497
0
PODZIEL SIĘ

DIETA A CERA LIFTING Z LODÓWKI

Tak nazywa się sławną dietę dra Nicholasa Perricone’a, którą stosuje m.in. Kim Catrall z „Seksu w wielkim mieście”. Polega ona głównie na jedzeniu łososia, który zawiera dużo kwasów tłuszczowych omega 3, poprawiających stan skóry. Co jeść, aby nie mieć problemów ze skórą?

Tłuste ryby

Makrele, sardynki i oczywiście łososie. Dr Perricone tak bardzo poleca łososia, ponieważ oprócz kwasów omega 3 zawiera on antyoksydant DMAE (dimetilaminoetanol), który w organizmie zamienia się w acetylcholinę, regulującą nerwowe impulsy między komórkami i stymulującą aktywność mięśni. Efekt? Skóra staje się lepiej napięta i bardziej elastyczna.

Owoce

Według dra Howarda Murada (jego kosmetyki można kupić w Sephorze) jagody i granaty poprawiają odporność skóry na promienie UV i zwiększają jej zdolność do neutralizacji wolnych rodników. W kwaskowatych owocach znajdziesz też dużo witaminy C, silnego antyutleniacza, odpowiedzialnego też za stymulację produkcji kolagenu.

Warzywa

Brokuły i papryka (z uwagi na witaminę C), zielone warzywa liściaste (witamina E), marchewka (zawarta w karotenie witamina A też działa przeciwutleniająco oraz – zdaniem dra Murada – zmniejsza szkody wywołane przez promienie UV). Warto też jeść (najlepiej przetworzone) pomidory – ze względu na zawartość likopenu (wymiata wolne rodniki). Dr Perricone namawia też do awokado, które podobnie jak łosoś jest bogatym źródłem dobrych kwasów tłuszczowych.

Pestki i nasiona

Są zalążkiem rośliny, jest więc w nich wszystko, czego potrzebuje ona potem do życia. I znowu to bogate źródło dobrych tłuszczów. Pestki słonecznika czy dyni jedz jako przekąskę (nie za dużo, bo są bardzo kaloryczne), dodawaj je do sałatek.

Zboża

Zaczynaj dzień od owsianki (polecamy gotowaną na wodzie, z dodatkiem suszonych owoców i pestek słonecznika – pycha!) – płatki zbożowe zawierają bowiem dużo biotyny (budulca skóry, włosów i paznokci), są też bogate w magnez, selen, żelazo i cynk, a więc to wszystko, czego potrzeba do utrzymania zdrowej, promiennej cery.

Jajka

To też dobre źródło biotyny, witaminy A i witaminy B, która stymuluje działanie dobrych kwasów tłuszczowych w skórze.

Woda

Dobrze nawilżona skóra jest jędrna i gładka. Warto też pić zieloną herbatę, bo jest bogatym źródłem antyoksydantów.

 

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCZYM SIĘ ŻYWI CELLULIT?
Następny artykułNA DIECIE OD DZIECKA
Anna Kondratowicz
O urodzie piszę od ponad 15 lat (byłam wicenaczelną magazynu URODA, pisałam dla dwutygodnika VIVA!, prowadzę wydania specjalne PARTY Medycyna Estetyczna). iBeauty.pl powstało z potrzeby „bycia na swoim” i robienia tego, co kocham, czyli… pisania o urodzie :-) Uwielbiam testować kosmetyki! Jestem też współzałożycielką i redaktor naczelną portalu www.WirtualnaKlinika.pl o medycynie estetycznej. Można się ze mną skontaktować mailowo: redakcja@ibeauty.pl.