Oczyszczająca

Oczyszczająca

1440
0
PODZIEL SIĘ

Wielu specjalistów twierdzi, że w dzisiejszych czasach nasze ciała są narażone na kumulowanie zbyt dużej ilości toksyn, z którymi nie są w stanie sobie poradzić. Stąd biorą się bóle głowy, nadmierne gromadzenie wody w organizmie, podatność na choroby, złogi jelitowe i wzdęcia, a nawet otyłość. Dlatego popularnością cieszą się diety mające na celu oczyszczenie z toksyn. Poniżej przytaczamy te najczęściej stosowane.

Dieta jabłkowa
Jabłka są bogate w pektyny, które skutecznie radzą sobie ze złogami cholesterolowymi i opuchlizną ciała. Podczas diety spożywamy ok. 1,5 kg jabłek dziennie, pijemy ok.2l wody niegazowanej oraz naparów z ziół i zielonej herbaty.

Dieta cytrynowa
Cytryny są znane ze swoich właściwości oczyszczających. Szklanka ciepłej wody z sokiem z cytryny powinna stać się naszym codziennym rytuałem. Podczas diety taki napój popijamy w dowolnych (min. 2l) ilościach przez cały dzień. Możemy posłodzić go odrobiną miodu lub ekologicznego syropu klonowego. Powstrzymujemy się od pokarmów.

Oczyszczanie za pomocą napojów
Wiele z diet detoksykacyjnych opiera się wyłącznym piciu różnych napojów, które wzmagają usuwanie zanieczyszczeń z ciała i jednocześnie dostarczają minimalną lub zerową ilość kalorii. Mowa o sokach owocowych, warzywnych i łączonych, wodzie oraz napoju, który zrobił sporą karierę za oceanem: do szklanki wody dodajemy sok z 1 cytryny, łyżeczkę syropu klonowego i pół łyżeczki chilli. Takie połączenie składników ma przyspieszać metabolizm i doszczętnie wymiatać z organizmu złogi i toksyny. 
Innym rodzajem płynnego detoksu jest picie ziół o właściwościach oczyszczających i moczopędnych: rumianku, dzikiej róży, pietruszki, pokrzywy, lub gotowych mieszanek dostępnych w sklepach ze zdrową żywnością. Pomaga również zielona i czerwona herbata.

Bądź ostrożna!
Diety oczyszczające to w zasadzie głodówki – nie dostarczają organizmowi niezbędnych składników odżywczych i są bardzo ubogo-energetyczne. Dlatego nie powinny trwać dłużej niż 1-3 dni. Dłuższe kuracje powinny być skonsultowane z lekarzem lub dietetykiem. Odtruwanie warto przeprowadzić w dni wolne od pracy (np. w weekend) i najlepiej wtedy, gdy mamy przy sobie zaufaną osobę. Chodzi o względy bezpieczeństwa – głodówki wiążą się z ryzykiem zawrotów głowy i zasłabnięć. Mogą się też pojawić biegunki.
Zanim przystąpisz do diety odtruwającej, przez 2-3 dni spożywaj potrawy jak najbliższe naturze – unikaj produktów wysoko-przetworzonych, mięsa, kofeiny i słodyczy. Pij dużo wody. Zadbaj również o łagodne wyjście z diety stopniowo wprowadzając produkty z Twojego zwyczajowego menu.
Jeśli liczysz na utratę kilogramów – nie daj się zwieść początkowemu spadkowi wagi podczas diety. Jest to głównie woda i resztki pokarmów zaległe w jelitach, nie zaś tłuszcz. Głodówka nie jest sposobem na odchudzanie! Stosowana zbyt długo, maksymalnie spowalnia metabolizm i niebezpiecznie wycieńcza organizm!

Nasza opinia
Odtruwające diety „z doskoku” niewiele zdziałają, jeśli nie będziemy na co dzień dbać o zdrowe odżywianie. Codzienne jedzenie  świeżych warzyw i owoców, picie wody, unikanie produktów chemicznie ulepszanych, używek i słodyczy powinno być nadrzędną zasadą naszego jadłospisu. Jeśli będziemy jej przestrzegać, ciało odwdzięczy się zdrowiem, szczupłą sylwetką i promienną cerą.