10 POTRAW, KTÓRE POPRAWIAJĄ NASTRÓJ

10 POTRAW, KTÓRE POPRAWIAJĄ NASTRÓJ

293
0
PODZIEL SIĘ

naleśniki z czekoladą

Zobacz, w jakie produkty wzbogacić swoją dietę, by cieszyć się lepszym nastrojem!

1. Prażone ziarna kakaowca. Warto ich spróbować! Są naprawdę smaczne, zdrowe i bogate w magnez działający korzystnie  na układ nerwowy. Jeśli nie macie możliwości ich zakupu, pozostańcie przy czekoladzie, ale ciemnej.

2. Awokado. Możesz je jeść z kanapkami lub dorzucać je do sałatki. Ten owoc jest bogatym źródłem kwasów nienasyconych, które pozytywnie wypływają na układ nerwowy.

3. Kukurydza. Jest bogata w witaminę B, która korzystnie wpływa na naszą psychikę.

4. Pomidory. Są bogate w potas wspomagający pracę serca, a także w witaminę B oraz wapń, potrzebne układowi nerwowemu.

5. Brokuły. Są źródłem żelaza uczestniczącego w transporcie tlenu w krwi. Dlatego są świetne (nawet jako przekąska) w czasie wytężonej pracy umysłowej.

6. Okra. Inaczej zwana piżmianem jadalnym, to bogactwo wapnia, który stymuluje neuroprzekaźniki, dopaminę i noradrenalinę, pobudzające nas do działania.

7. Czerwona papryka. Naładowana jest minerałami, które korzystnie wpływają na pracę ludzkiego mózgu – najważniejsze to żelazo, potas i magnez.

8. Kapusta. Pomocna w stanach większego pobudzenia. Dodatkowo wykazuje działanie przeciwzapalne.

9. Rzepa. Jest bogactwem kwasu foliowego, którego deficyty powiązuje się z depresją. Kwas foliowy wspiera prawidłowe utrzymywanie poziomu serotoniny.

10. Szpinak. To propozycja dla nerwusów. Dlaczego? Zawiera magnez, który pozwala wyciszyć system nerwowy.