25 SPOSOBÓW NA SPALENIE KALORII

25 SPOSOBÓW NA SPALENIE KALORII

621
0
PODZIEL SIĘ

Czasem myślę sobie, że kobiety ze świetnym ciałem muszą mieć jakieś sekretne sztuczki, żeby tak wyglądać. Okazuje się, że jest na to sporo sposobów! Sprawdźcie same 🙂

tekst: Kasia Kosieradzka

25 sposobów na spalenie kalorii

Wiadomo, że regularne ćwiczenia i zdrowa dieta to podstawa. Warto też wyrobić w sobie kilka nawyków, które pomogą nam spalić dodatkowe kalorie. Oto one!

1. Wykorzystuj swoje ręcę!

Zmywaj naczynia, pierz, odkurzaj, sama przygotuj obiad – oczywiście nie musisz robić wszystkiego na raz i cały czas! Ale od czasu do czasu warto w ten sposób spożytkować nadmiar energii.

2. Poruszaj się szybko.

Staraj się chodzić tak szybko, jak robisz to wtedy, kiedy jesteś gdzieś spóźniona. Szybki marsz daje podobne efekty, jak bieg.

3. Śmiej się 🙂

Jeśli będziesz śmiała się 10-15 minut dziennie, możesz spalić nawet ponad 50 kalorii!

4. Jeśli rozmawiasz – chodź.

Nie musisz siedzieć przez cały czas trwania rozmowy telefonicznej! Spaceruj po pokoju, możesz z zestawem słuchawkowym.

5. Z zakupami…

Pewnie zdarza ci się wracać ze sklepu z ciężkimi torbami. Pamietaj, by co kilka minut zmieniać je w rękach – twoje mięśnie będą cały czas pracować!

6. Słuchaj piosenek z szybkim rytmem.

Wtedy twoje ruchy, bieg czy jazda na rowerze także będą szybsze, a ty naładujesz się pozytywną energią.

7. Noś szpilki

W takim obuwiu twoje mięśnie cały czas pracują. Staraj się nie chodzić w nim jednak cały dzień – wieczorem poleż chwilę z nogami uniesionymi wysoko, zrób też kilka ćwiczeń na rozciągnięcie mięśni nóg.

8. Więcej seksu!

Przez godzinę łóżkowych szaleństw możesz spalić nawet 300 kalorii!

9. Prostuj się!

Szczególnie kiedy oglądasz telewizor, staraj się siedzieć prosto! Ćwiczysz w ten sposób mięśnie pleców.

10. Krokomierz

Noś to urządzenie ze sobą i staraj się codziennie zrobić więcej kroków, niż poprzedniego dnia. 🙂

25 sposobów na spalenie kalorii

Możesz także jesć łososia – najlepiej pieczonego, grillowanego lub wędzonego. Badania pokazują, że osoby jedzące łososia, tracą więcej na wadze niż te, które jedzą wołowinę, nawet jeśli ilość spożywanych kalorii jest taka sama!

11. Pamiętaj o witaminie D

Kobiety, które mają jej niedobór, wolniej tracą na wadze.

12. Czas dla ciebie

Staraj się spędzać ostatnie 5 minut każdej godziny pracy przy komputrze w ruchu – rozruszasz swoje ciało, a twoje oczy odpoczną.

13. Wybieraj dłuższą drogę

W drodze do pokoju wypoczynkowego w pracy, do sklepu – ważne, żebyś jak najwięcej czasu spędziła ruszając się. Chodząc codziennie inną drogą, ćwiczysz też swoją pamięć – to dobra inwestycja na starość!

14. Kucaj

Jeśli coś spadło ci na ziemię, zamiast schylać się, przykucnij z wyprostowanymi plecami – prócz spalenia kalorii, odciążysz swój kręgosłup.

15. Baleriny zawsze z tobą!

Noś je w torbie – nie zajmują dużo miejsca, a zawsze będziesz mogła je włożyć i szybciej chodzić!

16. Chodź na randki!

Jeśli nie jesteś w stałym związku – randkuj! Badania kanadyjskiego Uniwersytetu McMaster w Hamilton pokazują, że kobiety na randce z nowo poznanym mężczyzą zamawiają niskokaloryczne posiłki. Coś w tym jest – no bo z którą przyjaciółką nie poszłoby się na lody z dodatkami? 😉

17. Na ostro

Czerwony pieprz, dzięki zawartości kapsaicyny zwiększy metabolizm, ale przy okazji zmniejszy uczucie głodu!

18. Oglądaj mniej telewizji.

Jeśli swój dzienny czas oglądania telewizji skrócisz o połowę, możesz spalić nawet 100 kalorii!

19. Rozruszaj nogi.

Jeśli masz siedzący tryb pracy, w trakcie możesz podnosić swoje nogi, prostując je w kolanach.

20. Owoce jedz ze skórką.

Zawiera ona dużo błonnika i to pod nią kryje się najwięcej witamin.

21. Krawężniki…

Jeśli tylko będziesz miała możliwość, spaceruj szybko po krawężnikach – prostujesz się, ćwiczysz równowagę i spalasz kalorie.

25 sposobów na spalenie kalorii

Warto też pamiętać o zdrowych przekąskach! Firma Herbalife ma ich w swojej ofercie sporo – mi do gustu najbardziej przypadł Baton Proteinowy bogaty w witaminy z grupy B (70 zł/opakowane zawierające 40 szt.). Panom, którym w ciągu dnia, np. z powodu intensywnej pracy spada energia, bardziej się stresują, zamiast czekolady proponuję Bodymax Żeń-Szeń – kapsułki z wyciągiem z korzenia żeń-szenia (134 zł/120 tabl. – opakowanie wystarcza na ok. 4 miesiące!). Przyrost energii gwarantowany bez zbędnych kalorii!

22. Zrelaksuj się.

Stres powoduje uwolnienie się hormonu – kortyzolu, który powoduje, że szybciej gromadzimy kalorie, szczególnie w okolicy brzucha!

23. Ruszaj ramionami.

Szczególnie kiedy jesteś w ruchu – im więcej partii swojego ciała uruchomisz, tym więcej kalorii spalisz.

24. Nie podjadaj przy biurku.

Jeśli już to robisz, to po każdym kęsie poruszaj się trochę.

25. Pij kawę.

Oczywiście w umiarkowanych ilościach. Zawarta w niej kofeina przyspiesza spalanie kalorii. Pamiętaj, by po każdej filiżance kawy wypić szklankę wody, w celu uzupełnienia minerałów.