CO JEŚĆ, ŻEBY SCHUDNĄĆ?

CO JEŚĆ, ŻEBY SCHUDNĄĆ?

401
0
PODZIEL SIĘ

Zobacz podstawowe zasady zdrowego odchudzania. Co jeść, czego unikać?

Przestrzegaj poniższych zasad, a na pewno się uda: 

  • Jedz regularnie, małe posiłki co 3-4 godziny. Dzięki temu utrzymasz szybkie tempo metabolizmu, a organizm nie będzie magazynował energii.
  • Ostatni posiłek zjedz 3 godziny przed snem. Jedzenie zbyt późno sprzyja odkładaniu tłuszczu.
  • Postaraj się, by każdy posiłek zawierał surowe lub ugotowane na parze warzywa albo owoce. Szybciej uzyskasz sytość i niepostrzeżenie zmniejszysz kaloryczność potraw.
  • Jedz nieprzetworzone, przygotowane w domu posiłki. Unikaj gotowych dań lub półproduktów. Dodawane są do nich duże ilości ulepszaczy, soli, syropu glukozowo-fruktozowego i wzmacniaczy smaku. Sprzyjają one odkładaniu tłuszczu, zatrzymywaniu wody w organizmie i otłuszczaniu narządów wewnętrznych – nawet, gdy produkty te mają mało kalorii!
  • Pij wodę – min. 1,5 l dziennie. Bierze ona udział w spalaniu kalorii, wypełnia żołądek i ułatwia wypróżnianie.
  • Zamień słodycze na owoce. Oprócz pustych kalorii słodycze zawierają tłuszcze typu trans i syrop glukozowo-fruktozowy, które uważane są za główne przyczyny epidemii otyłości w USA. W każdym tygodniu spróbuj nowego owocu, którego nigdy wcześniej nie jadłaś. Poczujesz się bardziej wyjątkowo, niż gdybyś zjadła tabliczkę czekolady.
  • Zrezygnuj ze słodkich napojów. Są  tak kaloryczne jak słodycze, chociaż wcale tego nie czujemy. Czy wiesz, że w półlitrowej butelce takiego napoju może być aż 11 kostek cukru?
  • Pożegnaj się z fast-foodem. W Polsce, w przeciwieństwie do wielu zachodnich krajów, producenci wciąż mogą bez ograniczeń sprzedawać żywność obfitującą w tłuszcze trans. W konsekwencji nieświadomie spożywamy zbyt duże ilości tej niezwykle szkodliwej, sprzyjającej otyłości substancji.  
  • Zielona i czerwona herbata to twoi sprzymierzeńcy. Przyspieszają przemianę materii, ograniczają wchłanianie tłuszczów i pomagają oprzeć się słodyczom.
  • Dokładnie przeżuwaj jedzenie. Dzięki temu wartości odżywcze lepiej się przyswoją, będziesz jeść dłużej i szybciej poczujesz sytość.  
  • Nie bój się dobrego tłuszczu. Udowodniono, że tłuszcze typu omega-3 pomagają schudnąć. Znajdziesz je w rybach, awokado, siemieniu lnianym i orzechach. 

Odpowiedziała: Kasia Mężyk