HIGIENA NA CO DZIEŃ

HIGIENA NA CO DZIEŃ

1158
0
PODZIEL SIĘ

Przedstawiamy 10 zasad codziennej pielęgnacji, dzięki którym będzie ona jeszcze przyjemniejsza i skuteczniejsza. Sprawdź!

1. Stosuj peelingi

Peelingi pod prysznic to świetny pomysł na zachowanie jedwabiście gładkiej skóry. Są zdecydowanie łagodniejsze od scrubów, a systematyczne ich stosowanie zapewnia ciału promienny wygląd. Dodatkowym plusem jest również to, że ułatwiają wchłanianie w skórę balsamu.

2. Unikaj gąbek do mycia

Unikaj używania wszelki gąbek czy rękawic do mycia. Mokre akcesoria są siedliskiem bakterii, a szorowanie nimi skóry szybko pozbawia ją ochronnej warstwy lipidowej. Jeżeli jednak wolisz używać akcesoriów do kąpieli, pamiętaj o regularnym wymienianiu i odkażaniu ich wrzątkiem lub w mikrofalówce (pamiętaj – nie wkładamy do niej metalu!).

3. Zimna woda zdrowia doda

Gorących kąpieli powinny unikać osoby z cerą naczynkową oraz ze skłonnościami do żylaków, gdyż ciepło sprzyja rozszerzaniu naczyń krwionośnych. Każdy prysznic powinniśmy zakonczyć opłukaniem ciała zimnym strumieniem, które pobudzi krążenie skóry, niweluje obrzęki oraz ujędrnia działa. Zimny prysznic z energetycznym żelem o zapachu cytrusowym to świetny pomysł również na rozbudzenie.

4. Golenie nóg

Przed rozpoczęciem golenia zrób sobie 15-minutową ciepłą kąpiel, która zmiękczy zarost. Następnie nałóż na ciało specjalną piankę lub żel do golenia, która ułatwia golenie oraz niweluje powstawanie niueestetycznych czerwonych kropek.

kosmetyki do pielęgnacji ciała

1) Kremowy żel pod prysznic Harmony Time (Nivea, 15 zł/500 ml)
2) Shower Olive Żel + oliwka pod prysznic: oliwka z bawełny (Lirene, 7.99 zł /250 ml)
3) Płyn do kąpieli & Żel pod prysznic Vanilla (Sephora, 39 zł/260 ml)
4) Hipoalergiczny Scrub do Ciała (Pat & Rub, 79 zł)
5) Płyn do kąpieli Fiołek (Avon, 17 zł/500 ml)

5. Spa w wannie

Planując kąpiel w wannie, nałóż na włosy maskę i maseczkę na twarz. Ciepło spotęguje ich działanie. Jeśli masz cellulit lub rano budzisz się opuchnięta, to warto jest zrobić sobie wieczorem ciepłą (ale nie gorącą!) kąpiel detoksykującą – z solą morską i algami.

6. Spa pod prysznicem

Do mycia używaj żeli o działaniu nawilżającym lub odżywczym, przy których nie trzeba stosować już balsamu, jeżeli nie masz skóry suchej. W trakcie mycia możesz sobie sprawić również mały seans aromaterapii – stosując żele o ulubionym zapachu możesz wprawić się od rana w dobry nastrój!

7. Relaks przed snem

Przed snem najlepiej jest przygotować sobie kąpiel ciepłą, ale nie gorącą, czyli w temperaturze wody około 34-37 stopni Celcjusza. Następnie dodaj do wanny płyn lub olejek o zapachu np. rumianku, wanilii czy melisy, które ukoją oraz uspokoją zmysły oraz ciało.

8. Osuszanie ciała

Od razu po zakończonej kąpieli delikatnie osusz ciało miękkim ręcznikiem. Nie trzyj, gdyż może to powodować wysuszenie oraz podrażnienie skóry.

9. Walka z potem

Dopiero na dokładnie osuszoną skórę możesz nałożyć antyperspirant. W przeciwnym wypadku produkt w kontakcie z wodą wytworzy kwas chlorowy, który podrażnia skórę.

10. Otul się zapachem

Po zakończonej kąpieli nałóż na skórę balsam, który zatrzyma w skórze wilgoć. Twoje perfumy będą utrzymywały się przez cały dzień, jeżeli skroplisz nimi ciało po wyjściu spod ciepłego prysznica. Rozgrzana skóra utrzyma zapach dłużej.

kosmetyki do ciała

1) Zmysłowy Jedwab Mleczko do Ciała (I Coloniali, 55 zł/200  ml)
2) Masło do ciała Winna Brzoskwinia (The Body Shop, 69 zł)
3) Maska odbudowująca na bazie drzewa egipskiego (Klorane, ok. 40 zł/150 ml)
4) Diamentowa maseczka odmładzająca (Eveline Cosmetics, ok. 3 zł/10 ml)
5) Antyperspiracyjny dezodorant Silk Beauty (Oriflame, 13 zł)
6) „Czekoladowe marzenie” musująca kula do kąpieli (Stenders, 15 zł/130 g)