JAK MOŻNA SZYBKO SCHUDNĄĆ?

JAK MOŻNA SZYBKO SCHUDNĄĆ?

533
0
PODZIEL SIĘ

Ważne, aby trzymać się podstawowych zasad odchudzania. Oczywiście, radykalny ubytek wagi nie jest wskazany. Zobacz, jak chudnąć szybko, ale rozsądnie.

Chudnięcie zaczyna się, gdy zużywamy więcej kalorii, niż spożywamy. Stąd prosty wniosek, jak szybko schudnąć: należy zmniejszyć ilość przyjmowanej energii lub zwiększyć jej wydatkowanie poprzez wysiłek fizyczny. Należy jednak pamiętać, że zbyt radykalne ograniczenie jedzenia spowalnia przemianę materii. Gdy się głodzimy, organizm uczy się oszczędniejszego spalania kalorii, a energię z pożywienia łatwiej magazynuje w postaci tkanki tłuszczowej. W ten sposób ubezpiecza się na wypadek, gdyby znowu nastał okres głodu. Specjaliści uważają, że dzienna dieta nie może zawierać mniej niż 1200-1400 kcal. Poniżej tej wartości nie będziemy w stanie dostarczyć organizmowi niezbędnych składników odżywczych. 

jak można szybko schudnąćJak można szybko schudnąć, ale tak, by zachować zdrowie i szybkie tempo przemiany materii? Wypróbuj poniższe sposoby:

  • Spożywaj niewielkie posiłki regularnie, co 3-4 godziny. Dzięki temu twój organizm będzie spalał kalorie na bieżąco.
     
  • Zrezygnuj z białej mąki, białego pieczywa i słodyczy. Są one pozbawione cennych minerałów, za to wysokokaloryczne! Ponadto powodują gwałtowne wahania poziomu cukru we krwi i pobudzają apetyt.  Zamiast jeść słodycze, codziennie spróbuj jakiegoś nowego owocu.
     
  • Jedz produkty bogate w błonnik. Dzięki temu żołądek wypełni się i zjesz mniej. Postaw na warzywa, owoce oraz pełnoziarniste pieczywo.
     
  • Pij min. 1,5 l wody dziennie. Bierze ona udział w przemianie materii i oczyszcza organizm. Ciało wolne od toksyn łatwiej spala kalorie! Wskazana jest też zielona i czerwona herbata.
     
  • Uważaj na podjadanie między posiłkami. Wyeliminuj „przegryzajki” i słodkie napoje z pola widzenia, nie otaczaj się smakołykami, wtedy łatwiej ci będzie wytrwać w postanowieniach.
     
  • Ostatni posiłek zjedz najpóźniej 3 h przed snem. Zbyt późne jedzenie utrudnia nocną regenerację organizmu i sprzyja odkładaniu się tłuszczu.
     
  • Ruszaj się! Dynamiczne spacery, jogging, jazda na rowerze lub inne formy aktywności fizycznej powinny stać się twoją codziennością. Dzięki temu twój metabolizm będzie pracował na najwyższych obrotach i szybciej osiągniesz wymarzony efekt. 

Odpowiedziała: Kasia Mężyk