JAK PRZYTYĆ?

JAK PRZYTYĆ?

509
0
PODZIEL SIĘ

Zastanawiasz się, jak przybrać na wadze? Przeanalizowaliśmy, co może być przyczyną nadmiernej chudości i zebraliśmy skuteczne sposoby na przytycie. Oto one:

  • Sprawdź, czy twoja szczupła sylwetka nie jest związana z zaburzoną równowagą hormonalną lub niedoborami składników pokarmowych. Udaj się do endokrynologa, wykonaj również badania krwi i skonsultuj je z lekarzem.
  • Zwiększ masę ciała dzięki mięśniom. Pomogą ci w tym ćwiczenia siłowe. Udaj się do siłowni i zasięgnij porady trenera, który pokaże ci odpowiednie ćwiczenia. Nie obawiaj się, że twoje mięśnie urosną do rozmiarów bułek i będziesz wyglądać niekobieco. To naprawdę nie jest takie proste. Możesz być za to pewna, że dzięki ćwiczeniom na siłowni twoja sylwetka będzie wyrzeźbiona i seksowna, a skóra napięta i jędrna. Nie masz pieniędzy na karnet? Poszukaj ćwiczeń w internecie! Z pewnością znajdziesz wiele programów treningowych dla kobiet. Jako przyrządy posłużą ci butelki wypełnione wodą i ciężar własnego ciała. 
  • Zwróć uwagę na dodatni bilans energetyczny swojej diety. Musisz przyjmować więcej kalorii, niż spalasz. Człowiek potrzebuje dziennie co najmniej 40 kcal/1kg masy ciała. Jeśli chcesz przytyć, zwiększ tę ilość np. do 50 kcal. 
  • Co jeść, żeby przytyć? Spisz na kartce swoje standardowe, jednodniowe menu. Następnie do każdego posiłku dodaj porcję dodatków, które w zdrowy sposób podniosą kaloryczność pożywienia. Jesz spaghetti? Posyp je parmezanem. Śniadanie zaczynasz od owsianki? Dodaj do niej garść bakalii. Noś zawsze przy sobie mieszankę orzechów i podjadaj je w ciągu dnia. Do kanapki dodaj plastry wysokokalorycznego i zdrowego awokado. 
  • Zwróć uwagę na wysoką podaż białka w diecie, zwłaszcza, jeśli ćwiczysz siłowo. Znajdziesz je w pełnowartościowych produktach mlecznych, mięsie i rybach. Nie stroń również od węglowodanów, gdyż ich nadmiar łatwo przekształca się w tkankę tłuszczową.
  • Ruszaj się na świeżym powietrzu – pobudzisz w ten sposób apetyt.
  • W domu zadbaj o to, by zawsze na wierzchu były wystawione zdrowe przekąski, np. owoce i bakalie. Wiele osób je więcej, gdy jedzenie jest na widoku. 
  • Nie ulegaj pokusie zamiany domowych, zdrowych potraw na wysokokaloryczne jedzenie typu fast-food. Wprawdzie możesz dzięki temu przytyć, ale przy okazji nabawisz się również cellulitu, opuchlizny (sól i chemia zawarta w junk-food sprzyja zatrzymywaniu wody w organizmie) oraz problemów z cerą. Frytki, kebaby czy hamburgery na pewno nie dostarczą też organizmowi wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Odpowiedziała: Kasia Mężyk