NIEZAWODNE SPOSOBY NA BEZSENNOŚĆ

NIEZAWODNE SPOSOBY NA BEZSENNOŚĆ

846
0
PODZIEL SIĘ
38775590 - beautiful woman sleeping in bed with eyes band.

Jedna kiepsko przespana noc to nie problem, a przynajmniej nie duży problem. Ale gdy takie bezsenne noce powtarzają się coraz częściej i mimo naszego zmęczenia sen nie chce nadejść, warto pamiętać o kilku kwestiach, które mogą pomóc paść nam w objęcia Morfeusza…

Narzuć ten sam rytm dnia

W miarę możliwości staraj się kłaść o tej samej porze i zarezerwuj na sen 7-8 godzin, bo tyle organizm potrzebuje, by się dobrze zregenerować. Regularny wysiłek fizyczny też sprawi, że sen będzie głębszy.

Pij dużo wody

Zmęczenie często jest spowodowane odwodnieniem organizmu, a na to najlepszym lekarstwem jest szklanka wody mineralnej. Przed snem unikaj jedzenia potraw wysokobiałkowych (mięso, drób i ryby) i słodyczy, które dają energię na chwilę. Zasnąć pomagają potrawy  węglowodanowe: pełnoziarniste pieczywo, ryż i makaron.

Wyreguluj hormony

melatoninaAby dobrze się wyspać potrzebujesz spokoju i odpowiedniego poziomu melatoniny. Melatonina to hormon produkowany przez szyszynkę, po 35 roku życia mamy go coraz mniej. Odpowiada za jakość snu, reguluje rytm dobowy organizmu, wspomaga pracę układu nerwowego, hormonalnego i immunologicznego. Gdy w organizmie z wiekiem w naturalny sposób zaczyna brakować melatoniny mamy kłopoty nie tylko z bezsennością, ale także z koncentracją, utrzymaniem prawidłowej wagi ciała. Poziom melatoniny można uzupełniać przez suplementację. Sięgnij po wygodna formę melatoniny w spreju.  Dostępny od niedawna suplement diety Melatonina Plus Spray kosztuje tylko ok. 14 zł za 20 ml. Jedno opakowanie to 100 porcji. Melatonina pomaga w skróceniu czasu potrzebnego na zaśnięcie, korzystne działanie występuje w przypadku spożycia 1 mg melatoniny krótko przed pójściem spać. Wystarczy kilkanaście minut przed pójściem spać rozpylić preparat w ustach i nie trzeba potem myć zębów, gdyż nie zawiera cukru i ma przyjemny smak.

Zadbaj o spokój w sypialni

Pomieszczenie, w którym śpisz powinno być dobrze wywietrzone. Siedzenie do późna przy komputerze, tablet lub telefon komórkowy, leżące na poduszce znacznie pogarszają komfort snu i powodują problemy ze snem. Dlatego, gdy chcesz odpocząć nie trzymaj sprzętu elektronicznego w sypialni. Zamiast tego tuż przed snem weź rozluźniającą kąpiel. Dolej kilka kropel olejku eterycznego z rumianku, waleriany lub bergamotki. Pościel spryskaj olejkiem lawendowymi lub jaśminowym.

Jak zmniejszyć jet lag?

Po długiej podróży czujesz się skrajnie zmęczony, a i tak nie możesz zasnąć? Powodem jest zmiana strefy czasowej. To zmora osób, które mają za sobą podróże międzykontynentalne. Jak zsynchronizować się z nową strefą? Wyśpij się przed podróżą. Nie przejadaj się przed i w trakcie lotu. Nie pij mocnej kawy i alkoholu. Zegarek przestaw na nowy czas jeszcze przed wejściem na pokład samolotu. Postaraj się zdrzemnąć w czasie lotu. Po przylocie idź spać nie wcześniej niż ok. 22.00 nowego czasu. I w tym przypadku pomoże melatonina, która ułatwia synchronizację zegara biologicznego.