WITAMINY C I D3 – PODSTAWA JESIENNEJ SUPLEMENTACJI

WITAMINY C I D3 – PODSTAWA JESIENNEJ SUPLEMENTACJI

396
0
PODZIEL SIĘ

Suplementacja witamin C i D3 pomoże nam wzmocnić odporność w okresie jesiennym. Nie zapominajmy także o świeżych owocach i warzywach.

Mimo mody na zdrowy styl życia dieta współczesnego człowieka wciąż jest uboga w niezbędne składniki odżywcze. Z tego względu organizmowi należy dostarczać suplementy diety, które uzupełnią wszelkie niedobory. Suplementację należy prowadzić przez cały rok, jednak rodzaj zażywanych preparatów warto zmieniać w zależności od pory roku. Jesienią, a więc w okresie zwiększonego ryzyka zachorowania na grypę, warto pomyśleć zwłaszcza o preparatach zwiększających odporność. Może to być czosnek w kapsułkach, traganek, ekstrakt imbiru czy dzikiej róży, pochodzący z Chin grzyb o nazwie kordyceps oraz witamina C.

– Warto sięgnąć po naturalną, lewoskrętną witaminę C, która jest dużo lepiej przyswajalna niż prawoskrętna. Nasz organizm jest na tyle inteligentny, że rozróżnia związki chemiczne i naturalne. Często nasz organizm nie przyswaja związków chemicznych, więc ich kupowanie to wyrzucanie pieniędzy w błoto – mówi agencji informacyjnej Newseria Lifestyle Weronika Łapińska, specjalistka medycyny laboratoryjnej i dietetyki medycznej w Centrum Diagnostyki Organizmu Revitum.

Osoby o obniżonej odporności mogą sięgnąć po takie produkty, jak wyciąg z jeżówki, pau d'arco, czyli preparat pozyskiwany z kory drzewa rosnącego w Ameryce Południowej, beta-glukany, grzybki reishi czy shiitake, które zawierają związek o nazwie lentinian, podwyższający odporność. W przypadku dzieci dobrym pomysłem będzie sięgnięcie po tran oraz preparaty zawierające naturalne kwasy omega-3. Jesienią warto też pomyśleć o uzupełnianiu witaminy D3, której niedobór może przyczynić się do rozwoju nadciśnienia tętniczego, cukrzycy lub niewydolności serca. Witaminę D3 powinno się zażywać w połączeniu z witaminą K2, która zapewnia łatwiejszy transport do kości.

Źródło: