Pod koniec ubiegłego roku marka Dove zorganizowała wśród studentów kierunków plastycznych konkurs na najlepszy projekt kosmetyczki, dzięki któremu pasjonatki designu mogły spełnić swoje marzenia – zostać projektantkami Dove i ujrzeć swoje dzieła na półkach w sklepach i drogeriach. Wyróżnione prace są już dostępne w sprzedaży wraz z zestawami promocyjnymi kosmetyków Dove.
Zadaniem uczestniczek konkursu było stworzenie designu kosmetyczki. Ogromna różnorodność zgłoszonych projektów oraz ich wysoka jakość sprawiły, że wybór najlepszego okazał się bardzo trudny. Ostatecznie wyłoniono trzy laureatki. Wszystkie są młodymi, pełnymi energii kobietami. Ich pasją jest szeroko pojęta sztuka. Każdy projekt jest zupełnie inny i odzwierciedla niepowtarzalny charakter jego autorki. Mieliśmy okazję poznać i chwilę porozmawiać z laureatkami. Zapytaliśmy je o to, czym jest dla nich prawdziwe piękno.
„Wydaje mi się, że piękno jest przez każdego odbierane inaczej. Dla mnie pięknem jest to, co człowiek wyraża poprzez siebie. Sposób, w jaki chce siebie wyrazić.” – mówi jedna z laureatek, Alicja Dudzińska – studentka konserwacji zabytków.
Kilka słów o swoim projekcie opowiedziała również Anna Lizakowska, grafik komputerowy:
„Przyszedł mi do głowy pomysł, żeby połączyć znak Dove z twarzą.” – mówi. „Wiadomo, że marka Dove produkuje kosmetyki delikatne, kobiece, a twarz jest właśnie takim elementem – najdelikatniejsza skóra, najbardziej wrażliwa. Gołąb zresztą, jako zwierzę, też kojarzy się z delikatnością. Mój projekt to właśnie połączenie tych dwóch delikatności.” – tłumaczy.
Kolejna laureatka, Anna Zyśko, absolwentka grafiki, uważa, że współczesny wizerunek kobiet jest trochę zniekształcony przez kulturę masową, która promuje jeden ideał urody:
„Wydaje mi się, że kultura masowa poważnie zniekształca odbieranie rzeczywistości, szczególnie wśród młodych osób, które z każdej strony bombardowane są reklamami z pięknymi modelkami, odrealnionymi i oderwanymi od rzeczywistości modelami życia, które tak naprawdę nie funkcjonują. Zapomina się o prawdziwej sztuce. A Dove jest inny. Kampania Dove przeciwstawia się ideałowi kobiecego piękna, promowanemu przez media.” – podkreśla Anna Zyśko.
Zestawy
Od 14 czerwca 2010 kosmetyczki ze zwycięskimi projektami będą dostępne w sprzedaży wraz z promocyjnymi zestawami kosmetyków. W każdym z nich znajdzie się żel pod prysznic (250 ml) i balsam do ciała (250 ml) oraz kosmetyczka w prezencie. W sprzedaży dostępne będą trzy warianty zestawów:
- Intensywnie nawilżający zestaw do pielęgnacji ciała
(Dove odżywcze mleczko do ciała + Dove Pielęgnujący żel pod prysznic; projekt Anny Lizakowskiej)
- Jedwabisty zestaw do pielęgnacji ciała
(Dove Jedwabisty balsam do ciała + Dove Jedwabisty żel pod prysznic; projekt Alicji Dudzińskiej)
- Nawilżający zestaw do pielęgnacji ciała
(Dove Nawilżający balsam do ciała + Dove Pielęgnujący żel pod prysznic; projekt Anny Zyśko)
Polecamy!