Strona główna DZIEJE SIĘ Kryptowaluty w branży beauty

Kryptowaluty w branży beauty

0

Zgodnie z ustaleniami specjalnego raportu PMR, w ubiegłym roku wartość sektora kosmetycznego przekroczyła 30 miliardów złotych. I chociaż te wskaźniki nawiązują wyłącznie do krajowych wartości, jest to doskonały dowód na ogromny potencjał opisywanego obszaru działalności. Nie dziwi zatem fakt, że przedstawiciele sektora beauty szukają nowych sposobów na rozwój i dotarcie do kolejnych źródeł potencjalnych klientów. Zatem, czy dostępne kryptowaluty są w stanie zoptymalizować takie działania? Zapraszamy do bieżącej publikacji!

Kryptokosmetyki

Wbrew pozorom, innowacyjne i doświadczone marki kosmetyczne już wykorzystują ogromny potencjał kryptowalut! W jaki sposób?


Już w 2021 roku przedsiębiorstwo e.l.f Cosmetics stworzyło aż 3 edycje limitowane swych produktów. Co w tym niezwykłego?


Opisane wydania przybrały bowiem wersję NFT i dotyczyły swych najlepiej sprzedających się artykułów! Co szczególnie interesujące, wyróżnione kosmetyki, w tym balsam do ust, baza oraz korektor, zanurzone zostały w złocie, przyciągając wzrok oraz zainteresowanie miłośników marki. Jest to zatem jednoznaczny oraz bardzo wyraźny dowód na to, że obszar kryptowalut już wkroczył do świata beauty i rodzi sobie w sposób doskonały.

Finalizacja transakcji

Istnieje kilka sposobów na to, aby sektor beauty zbudował przewagę konkurencyjną, na podstawie funkcjonalności Ethereum, Litecoin lub Bitcoin. Kurs kryptowalut może bowiem przysłużyć się do efektywnej i wygodnej finalizacji poszczególnych transakcji zakupowych konsumentów, znacząco poprawiając ich poziom satysfakcji oraz pozytywnych doświadczeń.


Pierwszym obszarem wykorzystania jest zatem akceptacja wirtualnych walut, jako środków płatności. Właśnie dlatego wiele salonów urody, ale również profesjonalnych klinik kosmetycznych oraz samych sklepów internetowych decyduje się na wprowadzenie nowej opcji płatności. Jakie są korzyści takiego rozwiązania?


Przede wszystkim, klienci otrzymują swobodę decyzji dla preferowanej formy uiszczenia wymaganej płatności. Jest to bardzo intuicyjna i prosta metoda, która charakteryzuje się równocześnie sporym bezpieczeństwem. Ten punkt jest szczególnie ważny w kontekście nasilających się cyberataków.


Co więcej, kryptowaluty umożliwiają prowadzenie działalności na międzynarodową skalę, pozwalając na realizację transakcji między różnymi krajami,, usuwając jednocześnie najczęstsze bariery i wyzwania klientów. Zakup nie jest zatem obarczony ryzykiem niekorzystnego przewalutowania, dodatkowymi opłatami pośredników lub skomplikowanym i czasochłonnym procesem przetwarzania płatności.

Budowanie lojalności

Wirtualne waluty są także fantastycznym narzędziem do budowania przywiązania oraz lojalności konsumentów. Takie zastosowanie kryptowalut z powodzeniem stosuje już przedsiębiorstwo Em Cosmetics, założone przez Michelle Phan. W tym celu firma nawiązała współpracę z Lolli, czyli firmą oferującą system nagród z wykorzystaniem Bitcoinów. Jest to zatem model Cashback, ale z uwzględnieniem wirtualnych walut!


Jak widać, tokenizacja lojalności jest trendem o międzynarodowym zasięgu działania. Realizacja zakupów oraz aktywne uczestnictwo w funkcjonowaniu branży kosmetycznej przekłada się na widoczne profity. Klienci mogą zatem korzystać z dostępnych zniżek, preferencyjnych warunków zakupu, dodatkowych benefitów, łatwiejszej wymiany produktów lub gratisów. Użytkownik zyskuje natomiast rosnące przywiązanie do danej marki i trwałą lojalność.


Punkty lojalnościowe, bazujące na technologii blockchain, są w pełni bezpieczne, zoptymalizowane i klarowne. Możliwość przechowywania w cyfrowych portfelach generuje jednocześnie dynamiczny i aktywny system lojalnościowy, tworząc prawdziwą społeczność danego przedsiębiorstwa z branży beauty.

Transparentność produkcji

Poza walorami ekonomicznymi, dzisiejszy konsument zwraca ogromną uwagę na sposób wytwarzania produktów. Tego rodzaju tendencje dotyczą również obszaru kosmetyków. Kryptowaluty są narzędziem do budowania przejrzystych, czytelnych i uczciwych zasad, potwierdzając tym samym autentyczność towarów, a zarazem całej marki.


Zastosowana technologia blockchain pozwala bowiem na pełną transparentność. Tytułowa przejrzystość działań może jednocześnie dotyczyć łańcucha dostaw, eliminując nieznane lub brakujące ogniwa. Samo śledzenie pochodzenia danych materiałów, surowców lub składników, ale również etapów produkcji gwarantuje szansę na wyróżnienie się spośród licznej konkurencji.


Organizacja PETA, People for the Ethical Treatment Animals, stworzyła specjalną listę przedsiębiorstw, które dbają o humanitarny i zrównoważony proces produkcji. Wspomniany blockchain ułatwia zatem udowodnienie, że prezentowane towary są ekologiczne i zasługują na oznaczenie cruelty-free.

Wirtualne doznania

Finalnym atutem zastosowania kryptowalut w branży beauty są doświadczenia konsumentów. Sektor kosmetyczny oferuje doskonałe warunki do wzrostu i rozwoju, wykorzystując do tego cyfrowe narzędzia. Doskonałym tego przykładem są między innymi profesjonalne artykuły i poradniki, dostępne w serwisie ibeauty.pl.