Dzięki tej niezwykle sympatycznej kampanii La Roche-Posay, marki od lat zaangażowanej w walkę z czerniakiem, masz szansę nauczyć się kontrolować skórę swoją i bliskich. Gorąco polecamy, a film kampanii z dalmatyńczykami po prostu musisz zobaczyć!
Każdego roku na całym świecie diagnozuje się 200 tysięcy nowych przypadków czerniaka. W Polsce, niestety, często za późno, a przecież 99% przypadków można by wyleczyć – pod warunkiem że zdiagnozuje się nowotwór odpowiednio wcześnie.
Dlatego mocno wspiramy kampanię profilaktyczno-edukacyjną „Zostań Skin Checkerem” i zachęcamy Was do regularnego badania znamion!
Celem kampanii jest wzrost świadomości oraz profilaktyka nowotworów skóry, w tym czerniaka, poprzez zachęcenie społeczeństwa do oglądania znamion u osób ze swojego otoczenia oraz u siebie. Kampania została objęta patronatem Polskiego Towarzystwa Dermatologicznego.
Dlaczego dalmatyńczyki?
Inspiracją do stworzenia kampanii było bardzo proste spostrzeżenie: bardziej dbamy o zdrowie bliskich, niż o swoje własne, dlatego też przesłanie nowej kampanii, która wykorzystuje silny potencjał mediów digitalowych oraz przekazu wiralowego, jest bardzo proste: „Zaopiekuj się osobami ze swojego otoczenia, zwróć uwagę na ich znamiona i zostań Skin Checkerem! Chroń ich przed nowotworem skóry, wykrywając nietypowe zmiany na skórze i zachęcaj ich, by odwiedzali dermatologa co najmniej raz w roku!”.
Poprzez troskę o siebie i swoich bliskich marka zachęca ludzi, aby przekazywali sobie informacje i wiedzę, a co za tym idzie, wyrobili w sobie nawyk regularnego sprawdzania znamion oraz dołączyli do międzynarodowej społeczności Skin Checkerów!
Międzynarodowymi symbolami kampanii zostały dalmatyńczyki, których wizerunek został pokazany w filmie wiralowym oraz materiałach graficznych. Dalmatyńczyki uważnie przyglądają się nawzajem plamkom na całym swoim ciele, zgodnie z systemem ich monitorowania, opracowanym przez dermatologów: najpierw twarz, skóra głowy, następnie przednia i tylna część nóg, plecy, nie zapominając też o uszach i korzystaniu z lusterka, by przyjrzeć się niewidocznym w inny sposób obszarom. Dlatego właśnie wzajemna pomoc jest tak przydatna!
„Naszym głównym celem jest zachęcenie wszystkich do aktywnego monitorowania znamion u osób ze swojego otoczenia i siebie. Dlatego też w kampanii chcemy wykorzystać media digitalowe i ich zdolność do błyskawicznego rozpowszechniania informacji. Dodatkowo podeszliśmy do kreacji kampanii profilaktycznej w nowatorski sposób, unikając alarmistycznego podejścia i wzbudzania w ludziach poczucia winy” mówi Maite Cristiani, zastępca Dyrektora Generalnego La Roche-Posay International.
www.laroche-posay.pl/skinchecker
Strona ta zachęca użytkowników do zostania Skin Checkerami i obserwacji znamion u siebie oraz członków swoich rodzin oraz do konsultacji z dermatologiem w przypadku pojawienia się podejrzanych objawów. Zawiera mnóstwo informacji o zagrożeniach związanych z nowotworem skóry i wskazówek dotyczących bezpiecznego korzystania ze słońca, a także demonstruje prostą metodę ABCDE, stosowaną w dermatologii, pomagającą zidentyfikować podejrzane pieprzyki gołym okiem.
Skuteczna ochrona przed UV
La Roche-Posay jako jedna z pierwszych marek wykazała wpływ promieni UVA na powstawanie nowotworów skóry, a w roku 2010 doprowadziła do powstania , publicznej strony zdrowotnej, mającej na celu podnoszenie świadomości, pomoc w identyfikacji podejrzanych znamion i zachęcanie do wizyty u dermatologa. Marka uczyniła walkę z czerniakiem jednym ze swoich priorytetów.
Gama Anthelios to ochrona przeciwsłoneczna numer 1 rekomendowana przez dermatologów w Polsce. Posiada 25 badań klinicznych. Zapewnia bardzo wysoką ochronę UVB oraz UVA dla całej rodziny.