Do gamy legendarnych już zapachów inspirowanych naturą Guerlain dołącza jaśminowa Flora Nymphea. Pozostałe zyskują nowe opakowania i jeszcze bardziej wiosenny, romantyczny look.
Historia Aqua Allegloria
Rozpoczęła się w 1999 roku. Aqua Allegloria to hołd złożony naturze – zapachy są świeże, bogate, szlachetne, a jednocześnie niesamowicie nowoczesne. „Każdy ogród jest dziełem natury, która powołała go do życia i troskliwej pielęgnacji, która go ukształtowała. Ogrody Majorelle w Marakeszu, ogrody Sewilli, ogrody Alhambry, wszystkie są dla mnie źródłem niezapomnianych doznań, które zainspirowały mnie do odtworzenia ich niezwykłego charakteru.” – mówił Jean-Paul Guerlain.
Perfumy Aqua Allegloria są budowane wokół jednego szczegółnego składnika, np. świeżo zbieranych płatków kwiatowych, aromatycznych ziół czy skąpanych w słońcu apetycznych owoców. Ich kolejne odsłony pojawiają się co roku, a Herba Fresca, Mandarine Basilic, Pamplelune i Tiare Mimosa tworzą ciągle ewoluującą kolekcję legendarnych zapachów.
I tak:
Pamplelune – to grejpfrutowa kompozycja kwiatowo-cytrusowa.
Herba Fresca – ziołowy ogród z domieszką cytrusów.
Mandarine Basilic – miks mandarynki i liści bazylii.
Tiare Mimosa– kwiatowy, słoneczny bukiet z mimozą i wanilią.
Do rodziny kultowych już zapachów olfaktorycznych dołącza…
Flora Nymphea
Jej twórcą jest Thierry Wasser. To kompozycja inspirowana kwiatem jaśminu. Akordy dzikich traw i świeże akordy drzewno-zielone otoczone zostały nutami owocowymi. Serce zapachu tworzy listowie otoczone pastelowymi nutami kwiatu pomarańczy, który kreator odkrył w czasie podróży do Kalabrii, gdzie Guerlain uprawia bergamotki i cytrusy. Ten wyjątkowy składnik, uprawiany na tamtych terenach przez jednego producenta od trzech pokoleń, jest najbardziej wyrafinowanym elementem kompozycji. Otoczona szczyptą miodu i akcentami złota jest lekka, uwodzicielska, jednocześnie bardzo trwała.
Flakon
Nazwę zapach wziął od Nimfy, pół-kwiatu, pół-pszczoły – stąd miodowe akcenty w zapachu-nektarze, a na korku – emblemat pszczoły, który stanowi graficzny motyw przewodni marki od wielu wielu lat (zapach Eau de Cologne Impériale, stworzony w 1852 roku dla Cesarzowej Eugenii, został zamknięty we flakonie ozdobionym 69 złotymi pszczołami – ten symbol imperium Napoleona i Napolenoa III symbolizuje pracę i nieśmiertelność).
Bazując na tradycji flakonu zaprojektowanego przez rzeźbiarza Roberta Granai, Aqua Allegoria zachowuje swój oryginalny kształt uszlachetniony złotą etykietą. Opakowanie zewnętrzne zyskało nowy wygląd. Na nieskazitelnie białym tle widnieje wizerunek plastra miodu. Natomiast pszczoła wygrawerowana na opakowaniu symbolizuje poszczególne zapachy nowej kolekcji.
Nowości: Flora Nymphea, Tiare Mimosa.
Nowe opakowania: Pamplelune, Herba Fresca, Mandarine Basilic.
Ceny: 75 ml – 222 zł, 125 ml – 306 zł.