Niby to oczywiste, a jednak! Przy okazji lansowania linii pielęgnacyjnej do włosów stworzonej przez profesjonalistów Wella Pro Series, Andrzej Matracki – mistrz świata we fryzjerstwie artystycznym i ambasador marki Wella dał lekcję prawidłowego mycia głowy. Przekonaj się, czy dobrze to robisz. I zobacz różnicę, gdy zastosujesz jego rady;-)
Mycie głowy krok po kroku wg Andrzeja Matrackiego:
- Najpierw zmocz włosy i delikatnie rozczesz je grzebieniem (najłatwiej o szeroko rozstawionych ząbkach)
- Nałóż na dłonie szampon (kulkę wielkości orzecha włoskiego), rozsmaruj w dłoniach – nie dodawaj wody!
- Delikatnie nałóż we włosy i masuj, aż szampon zacznie się pienić
- Łagodnie wymasuj włosy i skórę głowy, spłucz szampon letnią wodą (nie za gorącą) – aby mieć pewność, że zrobiłaś to dokładnie, spłukiwanie powinno trwać ok. 5 minut!
- Jeśli szampon nie chciał się pienić lub nie udało ci się umyć porządnie całej głowy, powtórz tę czynność
- Osusz delikatnie włosy ręcznikiem (odciskając nadmiar wilgoci) i nałóż na włosy odżywkę – zaczynając od końcówek (odżywki nie nakładamy na włosy u samej nasady ani na skórę głowy)
- Rozprowadź odżywkę grzebieniem po całych włosach
- Odczekaj 2 minuty (lub tyle czasu, ile wskazane na opakowaniu, np. 30 sekund) i spłucz dokładnie odżywkę wodą (też najlepiej ok. 5 minut)
- Dzięki tej porcedurze twoje włosy będą gładkie i miękkie – przekonaj się sama!
ps Przetestowałyśmy tę metodę – oczywiście poświęcenie 5 minut na spłukiwanie włosów jest nierealne w porannym pośpiechu, ale zmoczenie i przeczesanie włosów przed myciem oraz nałożenie odżywki na lekko osuszone włosy (wystarczy odcisnąć je w dłoniach, bez ręcznika) – już robią swoje!
Wella Pro Series
Polecamy Wam też kolekcję kosmetyków do pielęgnacji włosów stworzoną przez ekspertów – można mieć za „masową” cenę produkty o jakości docenianej przez profesjonalnych fryzjerów. Skąd ten pomysł? Podobnie jak prestiżowe domy mody, które co jakiś czas tworzą kolekcje dostępne dla szerszego grona odbiorców (np. współpraca H&M z Lanvin czy Jimmy Choo), Wella zainspirowała się profesjonalnym doświadczeniem swoich stylistów fryzur. A dla nich – jak podkreśla Andrzej Matracki, czterokrotny Mistrz Świata we Fryzjerstwie Artystycznym i ambasador marki Wella – pielęgnacja jest podstawą każdej fryzury. – W trakcie mistrzostw przygotowanie włosów czasami trwa wiele godzin, jeśli nie są idealnie wypielęgnowane i zadbane, możemy zapomnieć o ułożeniu wymarzonej fryzury – mówi.
Wella Pro Series to szampony i odżywki inspirowane profesjonalnym doświadczeniem marki Wella, dostępne w atrakcyjnej cenie. Kolekcja kosmetyków składa się z czterech linii pielęgnacyjnych dostosowanych do różnych potrzeb włosów:
Wella Pro Series Volume – dla większej objętości włosów cienkich i delikatnych, które mają tendencję do przylegania do skóry głowy.
Wella Pro Series Repair – regeneruje zniszczone włosy, chroni je przed przyszłymi uszkodzeniami, zmniejsza ich łamliwość. Ponadto kosmetyki z tej kolekcji wygładzają włosy, ułatwiają ich rozczesywanie oraz układanie. Włosy stają się mocniejsze (w porównaniu do szamponu bez właściwości odżywczych) i bardziej odporne na uszkodzenia spowodowane szczotkowaniem i suszeniem.
Wella Pro Series Color – chroni włosy farbowane przed uszkodzeniami spowodowanymi czesaniem i stylizacją, pomagając zachować wielowymiarowy, głęboki i wyrazisty kolor.
Wella Pro Series Shine – pomaga dodać włosom blasku, nadając im wypielęgnowany, zdrowy i atrakcyjny wygląd.
Jak przystało na profesjonalistów, kosmetyki zapewniają szybkie efekty, mają też przyjemne kwiatowo-owocowe zapachy i łatwe w stosowaniu formuły. Każdy kosmetyk ma dużą pojemność 500 ml i cenę 14,99 zł.
Spotkaniu towarzyszył też pokaz fryzur wykonanych przez Andrzeja Matrackiego, inspirowanych światowymi trendami. Poniżej parę zdjęć z konferencji prasowej:
Na górze: Andrzej Matracki ze swoimi modelkami. Na dole po lewej: Agnieszka Szczepańska (Procter & Gamble), Andrzej Matracki i prowadząca spotkanie Marzena Rogalska. Na dole po prawej: Małgorzata Mejer (Procter & Gamble), Ania Kondratowicz (iBeauty.pl), Andrzej Matracki i Agnieszka Szczepańska (Procter & Gamble).