Klasyczne, niebieskie, okrągłe opakowanie Nivea Creme to ikoniczny design, który stał się inspiracją do stworzenia nowego wzornictwa produktów do pielęgnacji ciała i twarzy Nivea. Wprowadzane obecnie opakowania nawiązują do tradycji marki, jednocześnie stanowiąc odzwierciedlenie jej ponadczasowych wartości, jakimi są: zaufanie, jakość i doskonała pielęgnacja.
Nowe wzornictwo rodziny produktów do pielęgnacji ciała Nivea jest odzwierciedleniem ponadczasowych wartości marki oraz podróżą do jej korzeni. Obecnie, obok klasycznego Nivea Creme, konsumenci na całym świecie mogą wybierać spośród 1600 kosmetyków Nivea w 11 kategoriach. Żeby ujednolicić formę i kolorystykę ich opakowań, uwydatniając jednocześnie dotychczasowe wartości i dziedzictwo Nivea, nowe wzornictwo zostało opracowane w bliskiej współpracy z Yvesem Béharem – właścicielem słynnej agencji projektowej fuseproject w San Francisco – który oparł je na solidnym fundamencie: tradycyjnym niebieskim, okrągłym pudełku Nivea Creme oraz klasycznym liternictwie.
Udoskonalony design produktów do pielęgnacji ciała Nivea stanowi nowoczesną interpretację kultowego opakowania, łącząc najlepsze elementy tego dziedzictwa z zaskakującymi nowatorskimi rozwiązaniami. Wieczka i zamknięcie zostały zaprojektowane w niebieskim kolorze z opracowanym na nowo logo. Górne powierzchnie pochylając się w stronę konsumenta uosabiają pomocnie wysuniętą dłoń. Proste kształty butelki odwołują się formą do kanki mleka, symbolizując poczucie bezpieczeństwa i nostalgię za przeszłością. Uproszczeniu uległy również elementy etykiet i grafiki, które w przejrzysty i funkcjonalny sposób przekazują najważniejsze komunikaty marki.
Nowe wzornictwo Nivea odzwierciedla uniwersalność marki i przemawia do ludzi na całym świecie, niezależnie od ich wieku, płci, koloru czy typu skóry. Jest czyste, przejrzyste i podkreśla kompetencje w zakresie pielęgnacji skóry, dzięki ludzkiemu i emocjonalnemu wydźwiękowi, jaki za sobą niesie.
Yves Béhar
Zmiana designu opakowań nie oznacza jednak zmiany sprawdzonego składu produktów. Zawartość kosmetyków, która jest ceniona przez blisko 500 milionów kobiet na całym świecie, pozostaje niezmienna, by dać konsumentom przyjemność korzystania z zaufanych produktów wysokiej jakości w nowej, przyjemniejszej dla zmysłów odsłonie.
Nowy design Nivea dla dobra środowiska!
Zmiana wzornictwa opakowań Nivea to także kolejny krok w stronę realizacji idei zrównoważonego rozwoju – mniejszy koszt dla środowiska przy takiej samej jakości dla klientów.
- Nowy design pozwolił zredukować wagę opakowań i rozmiar etykiet o 23%.
- Zmiana okazała się korzysta także w kontekście transportu i pakowania – dzięki nowym kształtom butelek, które pozwalają na ściślejsze pakowanie, liczba wykorzystywanych palet zmniejszyła się o 12 000, co przekłada się na roczne obniżenie emisji CO2 o 585 ton.
- Wszystkie zastosowane materiały podlegają w całości recyklingowi, a wszystkie formuły mają średnio ponad 80% składników, które nie są pochodzenia kopalnianego.
Począwszy od 2013 roku nowy język wzornictwa i nowe logo zostaną użyte na 1 600 produktach w ramach 13 000 krajowych adaptacji we współpracy z Nivea.
Anna Filimon (PR Manager Nivea), Kasia Kosieradzka (redakcja iBeauty.pl), Jakub Góralczyk (Junior PR Manager Nivea)
22 lutego 2013 r. w warszawskim salonie Space-Design odbyła się konferencja prasowa Nivea, prezentująca nowe opakowania kosmetyków do pielęgnacji ciała wyrażających ponadczasowe wartości marki jakimi są: doskonała pielęgnacja zaufanie i jakość. Kasia Kosieradzka z redakcji iBeauty.pl (na zdjęciu po środku) miała okazję w niej uczestniczyć.