Pamiętacie sławny ręczny „komputerek” Clinique, dzięki któremu konsultantki marki mogły zbadać stan naszej skóry? Teraz marka kontynuuje wprowadzanie innowacji do swoich punktów sprzedaży – Clinique Apple iPad Skin Diagnostic Tool to już prawdziwa, zaawansowana aplikacja komputerowa, pozwalająca na dokładną diagnozę kondycji cery i dobranie odpowiedniej dla niej pielęgnacji. Pilotażowo narzędzie zostało wprowadzone w Stanach Zjednoczonych wiosną 2011 roku, teraz czas na Polskę!
Jak to działa?
To spersonalizowane narzędzie diagnostyczne ma zaprogramowane 52 miliony potencjalnych odpowiedzi w procesie oceniania kondycji skóry i przetwarza wiele kombinacji produktów, tak aby dokładnie dopasować je do potrzeb skóry każdego klienta. Po zakończeniu analizy klienci mogą wybrać wydrukowanie listy dopasowanych produktów Clinique lub otrzymać ją na swój adres email. To pierwsze tak innowacyjne narzędzie w przemyśle kosmetycznym. Oprócz funkcji Diagnostyki Skóry potrafi skanować kody paskowe produktów i dawać im wiedzę na ich temat.
Aplikacja dostępna jest w wielu językach, dzięki czemu jest przystosowana do pracy w różnych krajach i z konsumentami różnych narodowości. Dzięki intuicyjnej aplikacji wystarczy tylko kilka kroków, by zidentyfikować typ i potrzeby skóry, co dawniej wymagało mówienia tym samym językiem przez konsumenta i konsultantkę. Kwestionariusz diagnostyczny wzbogacił się o kolejne pytania, zwiększając jeszcze stopień spersonalizowania konsultacji i bierze pod uwagę również takie szczegóły, jak wiek konsumenta, długość snu, poziom stresu oraz sposób życia i osobistą ocenę potrzeb skóry, co wcześniej nie było możliwe.
Tradycja i nowoczesność
W 1968 roku marka Clinique wprowadziła swoje pierwsze oryginalne narzędzie diagnostyczne, nazywane wówczas Komputerkiem Clinique, tym samym zobowiązując się do edukowania klientów i znajdowania odpowiedzi na każdą potrzebę skóry. Uznany za rewolucyjny i jednocześnie prosty w użyciu, Komputerek Clinique był nieodłącznym narzędziem wykwalifikowanej konsultantki Clinique, który pomagał jej w określeniu typu skóry poprzez serię pytań diagnostycznych stworzonych przez wiodących dermatologów. Zainspirowana swoim dziedzictwem, marka Clinique odtworzyła oryginalną ideę komputerka, wykorzystując należące do marki oprogramowanie na urządzeniach Apple iPad, które będą obecne w punktach sprzedaży – po raz kolejny w historii – to pierwsze takie narzędzie w przemyśle kosmetycznym.
Zdjęcie powyżej: tak wyglądał klasyczny komputerek Clinique
„Marka Clinique została stworzona na obietnicy dostarczania naszym klientom najbardziej spersonalizowanego, dopasowanego, angażującego i informacyjnego procesu zakupowego w każdym jego momencie” – mówi Lynne Greene, Globalny Prezedent marki Clinique, Origins i Ojon. „Poprzez włączenie technologii cyfrowych do procesu zakupowego Clinique, oferujemy dziś konsumentowi nowoczesny i stymulujący sposób poznania marki.”
Gdzie można skorzystać?
Narzędzie Diagnostyczne Clinique Apple iPad zostało już zainstalowane w 4 perfumeriach w Warszawie (Salon Clinique w Galerii Mokotów, perfumerie Douglas – Galeria Mokotów, Arkadia i Promenada). Jesienią dodatkowo będzie można korzystać z urządzenia w kolejnych perfumeriach w całej Polsce: Douglas – Galaxy Centrum (Szczecin); Alfa (Olsztyn); Klif (Gdynia); Bałtycka (Gdańsk); Silesia (Katowice); Bonarka (Kraków), oraz w salonie Clinique w Starym Browarze w Poznaniu.
Więcej o marce na www.clinique.pl