Strona główna PIELĘGNACJA JAK POLKI DBAJĄ O HIGIENĘ OSOBISTĄ?

JAK POLKI DBAJĄ O HIGIENĘ OSOBISTĄ?

0

91% deklaruje, że używa antyperspirantu codziennie, ale dane sprzedażowe pokazują, że przeciętna Polka kupuje tylko 2 tego typu kosmetyki rocznie. W dodatku stosuje je głównie przed wyjściem do pracy (55%) czy wysiłkiem fizycznym (36%), ale już niekoniecznie w domu. Marka Rexona ze swoją ambasadorką, Małgorzatą Sochą, promuje modę na świeżość codziennie. Zobacz, jakie wyniki badań wśród Polek ją do tego skłoniły.

Rexona, MotionSense

Dwa antyperspiranty w ciągu roku – przy codziennym stosowaniu – wystarczą na 143 dni w roku, a więc nawet nie na połowę. Tymczasem Brytyjki zużywają nieco ponad pięć antypersirantów rocznie – przy deklaracji codziennego ich używania na poziomie 84%.

Tak mówią dane sprzedażowe. Deklaracje są zdecydowanie lepsze. Jak wynika z badania codziennych zwyczajów kobiet w zakresie higieny osobistej i pielęgnacji przeprowadzonych przez TNS OBOP dla Rexony * wśród najważniejszych codziennych czynności wykonywanych przez Polki znajdują się:

  • mycie zębów (96%),
  • używanie perfum (87%),
  • a także stosowanie antyperspirantu (84%).

Równocześnie Polki wskazały, że antyperspirant (66%), szampon do włosów (43%) oraz krem do twarzy (39%) to trzy najważniejsze produkty niezbędne w ich codziennej pielęgnacji.

Zaskakujące wnioski płynące z badań mogą wynikać z faktu, że Polki traktują antyperspiranty praktycznie na równi z perfumami – bez perfumowania się nie wyjdzie z domu 58% ankietowanych, bez użycia antyperspirantu – 62%. Ponad połowa kobiet wskazuje ponadto, że oprócz czynności higienicznych wykonanych rano, dokonuje poprawek w ramach higieny i pielęgnacji w ciągu dnia (55%). Antyperspiranty rzadko jednak znajdują się wśród przedmiotów, które kobiety noszą przy sobie (41%).

– Niestety w dalszym ciągu część Polek nie stosuje antyperspirantu codziennie. Podobnie część kobiet nie stosuje ich, kiedy jest w domu lub uznaje prysznic za wystarczający sposób zapobiegania przed nieprzyjemnym zapachem. Dlatego w szczególności przed nachodzącym latem zależy nam na tym, aby zwrócić uwagę na ten problem i przekonać Polki do zmiany zachowań – komentuje wyniki badania Edyta Sęk, Brand Activation Manager Rexona, marki, która wprowadza właśnie nową linię antyperspirantów z innowacyjną techologią Motion Sense. – W odpowiedzi na potrzeby kobiet nowa linia Rexony została wzbogacona o nową, przełomową formułę MotionSense, opartą na zawartych w kosmetyku kapsułkach, które uwalniają zapach pod wpływem ruchu – dodaje.

Według deklaracji antyperspiranty stosują zarówno kobiety, które mają problem z nadmiernym poceniem się, jak i te, które takiego problemu nie mają (odpowiednio 95% i 98%). Obie grupy deklarują również, że stosują tego typu produkty przynajmniej raz dziennie (odpowiednio 98% i 97%). Badane stosują antyperspiranty głównie wtedy, kiedy idą do pracy (55%). Drugą w kolejności wymienianą okazją jest wzmożony wysiłek fizyczny (36%).

Małgorzata Socha, antyperspiranty, RexonaPrzy wyborze antyperspirantu kobiety kierują się przede wszystkim jego zapachem (70%), długością działania (68%) oraz przekonaniem, że nie brudzi ubrań (57%). Dla 39% ważna jest również jego forma – aerozol, fluid, krem lub żel. Długość działania jest również najczęściej wymieniana jako cecha najważniejsza antyperspirantu. Twierdzi tak niemal połowa respondentek (44%).

Małgorzata Socha już przetestowała skuteczność nowych antyperspirantów Rexony. Ty też będziesz miała taką szansę – specjalne płatki do testów znajdziesz już wkrótce dołączone do kolorowych magazynów!

* Źródło: Dove Real Beauty 2010, TNS 2011; Badanie wykonane na reprezentatywnej ze względu na wiek, wykształcenie i region zamieszkania grupie kobiet w wieku 16–49 lat, N = 600. Metodologia CAWI (in home). Realizacja na terenie całej Polski. Termin realizacji: 08.04–11.04.2011

Poprzedni artykułNATURALNE MASECZKI DERMAGLIN
Następny artykułLUMAFIRM OD PEVONIA BOTANICA
O urodzie piszę od ponad 15 lat (byłam wicenaczelną magazynu URODA, pisałam dla dwutygodnika VIVA!, prowadzę wydania specjalne PARTY Medycyna Estetyczna). iBeauty.pl powstało z potrzeby „bycia na swoim” i robienia tego, co kocham, czyli… pisania o urodzie :-) Uwielbiam testować kosmetyki! Jestem też współzałożycielką i redaktor naczelną portalu www.WirtualnaKlinika.pl o medycynie estetycznej. Można się ze mną skontaktować mailowo: redakcja@ibeauty.pl.