Poniżej podsumowanie naszej ankiety nt. makijażu Polek (nawyków, kosmetyków, zakupów itp.). Wypełniły ją 552 osoby (10-11/2012) – dziękujemy Wam bardzo za tak liczne zaangażowanie, Wasze opinie i uwagi są dla nas kopalnią wiedzy! Oto efekty.
Ściągnij też pełne wyniki ankiety w pliku pdf: RAPORT_ANKIETA_MAKIJAZ.pdf
Dlaczego się malujemy?
Większość z nas zaczęła się malować m. 15. a 20. r.ż. (77%). Co jest głównym powodem, dla którego to robimy? Zdecydowanie atrakcyjny wygląd (30%) i dobre samopoczucie (27%)!
Bez jakiego kosmetyku nie wyobrażamy sobie życia?
Tuszu do rzęs przede wszystkim (49%) i wyniki te nie były dla nas zaskoczeniem, choć myślałyśmy, że podkład będzie na podobnym poziomie, tymczasem bez niego życia nie wyobraża sobie 28%.
Nawyki zakupowe
Gdzie kupujemy zwykle kosmetyki? 81% – w sieciowej drogerii!
Najwięcej ankietowanych – ok. 30% – wydaje na nie miesięcznie średnio 31-50 zł. Prawie 80% robi takie zakupy 1-2 razy w miesiącu!
Mimo że to tusz do rzęs jest kosmetykiem, bez którego nie wyobrażamy sobie życia, to na podkład jesteśmy gotowe wydać najwięcej (tak odpowiedziało na to pytanie 69%):
Zapytaliśmy też o to, czy dziewczyny kupują mniej w dobie kryzysu (nie – 62%) i z jakiego kosmetyku byłyby gotowe zrezygnować w ramach oszczędzania. 37%odpowiedziało, że nie zrezygnuje z żadnego, tylko poszuka tańszych odpowiedników.
Podkłady
Na co dzień 90% z nas używa do tego podkładu. Głownie są to podkłady matujące (53%):
W ankiecie (RAPORT_ANKIETA_MAKIJAZ.pdf) znajdziesz też odpowiedzi na pytania związane z używaniem innych kosmetyków do wykończenia cery, np. różu, pudru, korektora, baz czy rozświetlaczy.
Zapytaliśmy też dziewczyny, czy używają hitów ostatnich sezonów: kosmetyków mineralnych (tak – 60%) oraz kremów BB, kremów tonujących i koloryzujących (tak – ok. 35%).
Makijaż oczu
Oczy malujemy zwykle na spokojne naturalne kolory (ok. 67%), prawie 14% preferuje smoky eyes.
Jakie maskary kupujemy? Głównie wydłużające i pogrubiające (po 24%) oraz wielofunkcyjne (ok. 20%).
Makijaż ust
Podobnie jak w makijażu oczu – tutaj także wybieramy naturalne odcienie beżu i różu (73%). Używamy do tego głównie błyszczyków (51%).
A czego byśmy chciały spróbować w makijażu, ale się boimy?
Inspiracje ankietowane czerpią głównie z portali internetowych (48%), co nas bardzo cieszy;-)
Jakich marek używamy?
Najbardziej popularne to: Maybelline (stosuje je 46%), Avon (44%) L’Oreal Paris (36%), Rimmel (36%), Eveline (29%), Max Factor (25,5%), Inglot (25%), Bell (22%) i Bourjois (22%). Z marek luksusowych są to: Clinique (6,5%), Lancome (4%), MAC (ok. 4%) i Chanel (3%).
Ściągnij pełne wyniki ankiety w pliku pdf: RAPORT_ANKIETA_MAKIJAZ.pdf