Strona główna DZIEJE SIĘ 20 LAT MINĘŁO – JUBILEUSZ FIRMY ROSSMANN W POLSCE

20 LAT MINĘŁO – JUBILEUSZ FIRMY ROSSMANN W POLSCE

0

Szymon Brodziak for RossmannZobacz, jak marka Rossmann świętowała swoje dudziestolecie na polskim rynku!

W restauracji  Concept 13, mieszczącej się domu handlowym Vitkac, w Warszawie przy ulicy Brackiej 9 odbyło się długo oczekiwane wydarzenie – spotkanie z okazji 20-lecia obecności firmy Rossmann w Polsce! Wspaniałą atmosferę tej wyjątkowej uroczystości zapewnili uznani polscy artyści, a wśród zebranych gości nie zabrakło gwiazd. W przyjęciu wziął również udział sam Dirk Rossmann, założyciel i współwłaściciel drogerii.

fot. Szymon Brodziak for Rossmann

Imprezę zaszczyciło wiele gwiazd show-biznesu oraz sceny gospodarczej. Wśród gości znaleźli się m.in.: Dirk Rossmann, Edward Miszczak, Olivier Janiak, Magda Steczkowska, Monika Mrozowska, Beata Grabarczyk, Dorota Gawryluk, Marta Kuligowska, Andrzej Grabowski, Olga Borys, Katarzyna Kolenda-Zaleska, Krzysztof Szewczyk, Andrzej Morozowski, Elżbieta Jędrzejewska, Marcin Kwaśny, Robert Moskwa oraz Tomasz Zubilewicz z córką. Spotkanie poprowadziła znana prezenterka telewizyjna Agnieszka Cegielska, a na scenie, wystąpili: Adam Sztaba z orkiestrą, Monika Brodka, Urszula Dudziak, Katarzyna Zielińska, Patrycja Markowska solo oraz z Grzegorzem Markowskim. W uroczystości wzięło też udział wiele osób na co dzień współpracujących z Rossmannem, m.in. Dorota i Wojciech Soszyńscy – właściciele firmy Oceanic, Ireneusz Sudnik – Prezes Zarządu Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Marta Szczepkowska – Dyrektor Generalny Sarantis Polska, Monika Rut-Prezes Zarządu Coty Polska. Uroczystość uświetniła również  przygotowana specjalnie na tę okazję multimedialna wystawa fotografii Szymona Brodziaka pt. „Kobieta przyszłości Rossmanna”. Szymon Brodziak to światowej sławy fotograf, właśnie w dniu imprezy został doceniony przez jury fashiontv w ramach Festiwalu Filmowego w Cannes, które przyznało mu główną nagrodę w kategorii „Black & White Commercial Campaigns”.

Oczywiście nie mogło też zabraknąć jubileuszowego tortu!

Tort Rossmanna 20 lat w Polsce

od lewej: Dirk Rossmann (założyciel i współwłaściciel dorgerii Rossmann), Marek Maruszak (Prezes Zarządu Rossmanna), Agata Młynarska, Agnieszka Cegielska

Podczas wydarzenia Rossmann zaprezentował swoje plany. Była to  również okazja do przedstawienia nowej redaktor naczelnej magazynu „Skarb”, którą została Agata Młynarska. „Skarb” to bezpłatny miesięcznik dystrybuowany w drogeriach o nakładzie 500 000 egzemplarzy. Wydawcą magazynu jest firma Rossmann. Agata Młynarska wraz z zespołem pracowała nad nową koncepcją pisma tak, by „Skarb” był pismem bliskim czytelniczkom, a jednocześnie miał nowatorska formułę i zaskakiwał. Już  niedługo bowiem „Skarb” będzie dostępny również jako e-wydanie: na stronie www.rossnet.pl oraz w aplikacji mobilnej na smartfony i tablety.

Agata Młynarska, redaktor naczelna „Skarb”

Agata Młynarska, redaktor naczelna magazynu „Skarb”

To dla Nas wyjątkowe święto. Dziś spotkaliśmy się z dwóch powodów – by świętować 20 lecie i by opowiedzieć o planach Rossmanna na przyszłość. W tym roku otworzymy 150 sklepów pod koniec 2013 będzie ich już 850. Jestem o tym przekonany, że do roku 2014 spotkamy się w naszej 1000. drogerii! Powiem więcej na tym nie poprzestaniemy.

Marek Maruszak, Prezes Zarządu Rossmanna

Kolejnym powodem do świętowania okazała się zapowiedź nowej kampanii reklamowej Rossmann pod hasłem „Pragnienia i potrzeby”.

 Historia Rossmanna w Polsce 

Jak się zaczęło?

Dokładnie 23 maja 1993 roku w Łodzi, przy ulicy Piotrkowskiej – jednej z najbardziej znanych ulic handlowych w kraju otwarto pierwszą drogerię Rossmanna w Polsce. Był to pierwszy nad Wisłą sklep samoobsługowy tego typu. Łódź została także wybrana na centralę całej firmy. Dirk Rossmann, założyciel i właściciel drogerii, w kilka lat po przełomie w 1989 roku trafnie założył, że centralnie położona, świetnie skomunikowana z całym krajem Łódź idealnie nadaje się logistycznie na siedzibę centrali i centrum dystrybucyjnego.

Pomysł na drogerię

Pomysł stworzenia sieci przyjaznych sklepów oferujących produkty drogeryjne to inicjatywa Dirka Rossmanna, który w 1972 roku w Hanowerze otworzył swój pierwszy sklep stając się pionierem samoobsługowych sklepów drogeryjnych w Europie. Początkowo firma działa w Niemczech. Znajomość rynku w Niemczech dawała know–how, ale nie gwarantowała jeszcze sukcesu w Polsce.

Początki działalności w Polsce

Początki  działalności Rossmanna w Polsce nie były łatwe. Sklep oferował niespełna 2000 artykułów, co w porównaniu z dzisiejszym asortymentem ponad 16 000 produktów wydaje się liczbą  niezwykle skromną. Początkowo firma nie rozwijała się tak dynamicznie, jak obecnie. Po 2000 roku wydawało się, że nasz rynek już okrzepł, a znającego z telewizji i własnych podróży największe światowe marki polskiego konsumenta trudno będzie przekonać do poznania nowej, nieznanej jeszcze w Polsce. w 2001 działo już 75 sklepów. To dużo, wiele sieci życzyłoby sobie tak dynamicznego rozwoju, ale to prawie ponad 10 razy mniej drogerii Rossmanna niż obecnie.

Rozwój Rossmanna w Polsce

Pracownicy Rossmanna coraz lepiej poznawali specyfikę polskiego rynku i firma zaczęła przyśpieszać. Warto dodać, że co raz większym zainteresowaniem zaczęły cieszyć polskie kosmetyki. W 2004 roku mieliśmy już 184 sklepy, dwa lata później 226 placówek,  by w 2009 się roku otworzyć sklep nr 300. Następne lata przyniosły jeszcze bardziej dynamiczny rozwój  sieci drogerii Rossmanna. 516 sklepów w 2010 roku, 618 w 2011, w tym największa drogeria Rossmanna w Europie, w Łodzi, gdzie na  ponad 1350 metrach kwadratowych w Manufakturze klienci mają do dyspozycji bogatą ofertę blisko 16 tys. produktów. Niektóre z nich dostępne są wyłącznie w łódzkiej drogerii. W  tym sklepie wprowadzono wiele nowatorskich rozwiązań, kącik kawowy, miejsce  gdzie mamy mogą nie tylko pobawić się z dzieckiem, ale nawet je przewinąć. Po raz pierwszy w historii firmy pojawiły się też usługi kosmetyczne   z zakresu pielęgnacji twarzy i rąk. W 2012 roku w Polsce było już 706 drogerii Rossmana. Bieżący rok zamkniemy liczbą 850 sklepów, zaś w przyszłym roku Rossmann planuje otworzyć sklep nr 1000 i z pewnością nie poprzestanie na tym.

Sprawna logistyka

Aby sklepy były zawsze dobrze zaopatrzone potrzebne jest potężne zaplecze organizacyjne, magazyny i sprawna logistyka. W Łodzi znajduje się magazyn o powierzchni 50 000 m2, jedno z najnowocześniejszych centrów logistycznych w Europie. W  związku z rozwojem firmy postanowiono zbudować dwa nowe magazyny na północy i na południu kraju. W lutym 2012 w Grudziądzu otwarto magazyn o powierzchni 22 000 m2, zaś przyszłym roku zostanie oddany do użytku bliźniaczy magazyn na Południu Polski, w Pyskowicach. W 2012 Rossmann otrzymał nową siedzibę. Dwunastopiętrowy, szklany biurowiec ma ponad 54 metry wysokości i jest najwyższym budynkiem na łódzkim Teofilowie, o łącznej  powierzchni  7500 m2. Znajduje się w nim kilkaset biur, w których na co dzień pracuje 400 osób.

Asortyment

Pielęgnacja włosów i ciała to dwie dziedziny, w których oferta Rossmanna jest szczególnie bogata. Ale cały czas śledzimy rynek i zwracamy uwagę także na inne potrzeby naszych klientów. Dlatego oprócz towarów drogeryjnych, Rossmann sprzedaje m.in.: podstawowe napoje, impulsowe słodycze, herbaty, leki OTC, suplementy diety, a w niektórych sklepach także żywność ekologiczną i wina. Na naszych półkach mamy 16 000 produktów –  to 800 różnych marek – zarówno tych polskich, jak i zagranicznych. Rossmann ma, także 35 marek własnych. W śród nich są takie jak Isana znana i lubiana marka z zakresu pielęgnacji ciała i włosów, czy obecna od dwóch lat w Polsce ekologiczna i wegańska seria kosmetyków Alterra. Rossmann jest liderem rynku z 20% udziałem, ale także firmą która wprowadza wyznacza  i kreuje nowe trendy rynkowe.

Doradztwo

Rossmann stara się  ułatwić klientom wybór odpowiednich dla nich kosmetyków. Pomagać ma im w tym wydawany przez naszą sieć bezpłatny magazyn poradnikowy „Skarb” kolportowany na terenie drogerii w całym kraju. O olbrzymim zainteresowaniu jakim się cieszy wśród kupujących świadczy jego nakład – 500 000 egzemplarzy. Także portal poradnikowy Rossnet.pl ma zarejestrowanych 1,3 miliona użytkowników i notuje 12 mln odsłon miesięcznie miesięcznie.


Działalność charytatywna

Od początku obecności w Polsce Rossmann angażuje się w działalność charytatywną, a szczególnie we wsparcie inicjatyw tego typu  prowadzonych w Łodzi. Ponadto firma współpracuje z Fundacją TVN „Nie jesteś sam”, Kalendarz Gentelmani”, „Kup misia temu, kogo kochasz".   Rossmann wspiera łącznie ponad 50 różnych organizacji charytatywnych.