Podsumowaliśmy wyniki ankiety nt. pielęgnacji włosów. Wzięło w niej udział prawie 400 osób (08-09/2012) – bardzo Wam dziękujemy, jesteście dla nas wspaniałym źródłem wiedzy na temat tego, jakie Polki mają włosy, problemy z nimi i sposoby na ich rozwiązywanie. Zobaczcie wyniki!
Ściągnij też pełne wyniki ankiety w pliku pdf: WYNIKI_ANKIETA_WŁOSY.pdf
JAKI RODZAJ WŁOSÓW MAJĄ POLKI?
Głównie suche i zniszczone lub przetłuszczające się.
JAKĄ STRUKTURĘ MAJĄ NASZE WŁOSY?
Włosy Polek są głównie cienkie i delikatne (45% respondentek), a przynajmniej tak same je oceniamy.
Dodatkowo w sumie ok. 85% osób biorących udział w ankiecie ma Problem z rozdwajaniem się końcówek.
46% powiedziało, że ich włosy mają taką tendencję, u pozostałych 50% było to związane np. z porą roku albo długim niepodcinaniem włosów.
ILE POLEK FARBUJE WŁOSY?
Aż 68%! Z tego 2/3 pań robi to samodzielnie, a nie w salonie fryzjerskim, większość – raz na 3 miesiące.
CZY MAMY WŁOSY SUCHE CZY TŁUSTE?
U 48% ankietowanych zabiegi fryzjerskie (takie właśnie jak farbowanie, prostowanie czy trwała) są przyczyną przesuszenia włosów. Na pytanie, czy twoje włosy są lub bywają przesuszone odpowiedziały następująco:
Jednocześnie 77% boryka się z problemem przetłuszczania się włosów – 33% ma włosy tłuste z natury, 44% – okresowo, np. zimą.
NAWYKI ZWIĄZANE Z HIGIENĄ WŁOSÓW
Zdecydowana większość z nas – aż 58% – myje włosy 2-3 razy w tygodniu, 33% robi to codziennie!
Podobne dane dotyczą stosowania odżywek – zawsze, po każdym myciu, sięga po nie 58% ankietowanych, 33% robi to raz na jakiś czas, pozostałe osoby albo sięgają po formuły 2w1, albo w ogóle nie używają odżywek.
Aż 47% sięga po szampony i odżywki z jednej linii. Przy wyborze szamponu i odżywki głównie kierujemy się potrzebami włosów (73%), dla 19% bardzo ważne są też zawarte w kosmetykach składniki.
Sięgamy też po maski do włosów – głównie regenerujące i odbudowujące (63%). 14% Polek w ogóle nie stosuje tego typu kuracji.
Problemem Polek są też rozdwajające się końcówki włosów i 34% stosowało już specjalne serum na ten problem.
ZACHOWANIA KONSUMENCKIE
79% ankietowanych zaopatruje się w kosmetyki do włosów w drogerii.
Z marek masowych najpopularniejsze są Pantene (30%), L’Oreal Paris (25%), Gliss Kur (23%) i Timotei (20%) – jeśli chodzi o kupno szamponu.
W sumie 62% kupuje też (często lub okazjonalnie) kosmetyki profesjonalne do włosów (i to niekoniecznie w gabinecie fryzjerskim). Zdecydowanie najbardziej popularnymi markami są tutaj L’Oreal Professionnel (39%) oraz Biosilk (36%).
Ile jesteśmy gotowe wydać na podstawowe produkty do pielęgnacji włosów, takie jak szampon? 47% ankietowanych 11-20 zł.
Na maski jesteśmy skłonne wydać większe kwoty: 34% – 11-20 zł, 29% – 21-30 zł, a 18% – 31-50 zł.
Ściągnij pełne wyniki ankiety (wraz z dodatkowymi 3 pytaniami dotyczącymi marki Rene Furterer, która była naszym partnerem konkursowym przy tej ankiecie) w pliku pdf: WYNIKI_ANKIETA_WLOSY.pdf