Norweska

Norweska

2015
0
PODZIEL SIĘ

Dieta norweska jest kolejną tzw. dietą cud. Oznacza to tyle, że obiecuje szybkie i spektakularne rezultaty, a także – że może być niebezpieczna dla zdrowia i powodować szybki efekt jo-jo. O tym się już jednak rzadko wspomina. Dementujemy też plotkę, jakoby dieta norweska była rekomendowana przez naukowców z Oslo – nie ma ona żadnych podstaw naukowych.

Jadłospis diety norweskiej

Brak jest źródeł, które jednoznacznie systematyzowałyby – jak odżywiać się podczas diety dzień po dniu. Co strona internetowa, to inny jadłospis. To, co wiadomo na pewno, to że:
– dieta trwa dokładnie 14 dni
– jeśli zostanie przerwana – należy ją zacząć od początku
– jest oparta na grejpfrutach i gotowanych jajkach
– rezultatów (utraty nawet 10 kilogramów) można się spodziewać tylko przy rygorystycznym stosowaniu się do zasad
– podczas diety spożywa się 3 posiłki dziennie, z czego ostatnim jest obiad
– należy kategorycznie wyeliminować sól
– trzeba wypijać min. 2l wody niegazowanej dziennie.

Przykładowe menu

Dzień 1
Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, słaba herbata lub kawa bez cukru i mleka
II śniadanie: sałatka owocowa
Obiad: gotowana wołowina, seler naciowy, pomidor, ogórki kiszone, słaba herbata lub kawa bez dodatków

Dzień 2
Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, słaba herbata lub kawa bez cukru i mleka
II śniadanie : duży plaster zimnego mięsa indyka lub kurczaka, pomidor, grejpfrut
Obiad: zupa jarzynowa niezabielana, mięso drobiowe, pomidor, gotowana kapusta, seler naciowy, grejpfrut, słaba kawa lub herbata bez dodatków

Dzień 3
Śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, słaba herbata lub kawa bez dodatków
II śniadanie: grejpfrut, 1 lub 2 jajka, słaba herbata lub kawa bez dodatków
Obiad: ryba, surówka, słaba kawa lub herbata bez dodatków

Rezultaty – te pożądane i te niechciane

Na tej diecie faktycznie możemy się spodziewać utraty kilogramów, jeśli uda nam się dotrzeć do końca. Może się to jednak okazać niezwykle trudne ze względu na bardzo monotonny i ubogi jadłospis. Dieta jest wyzwaniem dla siły woli oraz trudną próbą dla organizmu – dostarcza zbyt mało energii i węglowodanów, by zaspokoić jego potrzeby. Mocno spowalnia przemianę materii – organizm przestawia się na „tryb oszczędzania energii”, gdyż dostaje jej o wiele za mało. Dlatego po szybkim spadku wagi możemy spodziewać się równie szybkiego…efektu jo-jo.