W naszej ankiecie o zapachach wzięło udział 1050 osób (24.07-24.08.2017). Zobaczcie, jak Polki (96% ankietowanych to panie) kupują i stosują perfumy, jak często dostają je lub dają w prezencie, czym dla nich jest zapach. To ciekawe!
Pachnące zakupy
44% ostatni zapach kupiło w tym miesiącu
42% pół roku temu
8% rok temu
Głównie perfumy kupujemy w:
33% – dużych perfumeriach, jak Douglas czy Sephora
31% – w lokalnej perfumerii/drogerii
24% – w Internecie
91% skorzystałoby z usługi doboru zapachu przez profesjonalistów w perfumerii.
94% podoba się idea serwisu ślubnego, tj. doboru zapachu dla panny młodej i pana młodego praz kreowania przestrzeni ślubnej zapachem.
Zobacz, na czym polega SERWIS ŚLUBNY JO MALONE LONDON >>>
Ulubione nuty zapachowe
57% Polek uwielbia nuty kwiatowe
35% – świeże, cytrusowe
31% – słodkie i smaczne
26% – owocowe
20% – orientalne
20% – świeże, morskie
35% ma na swojej półce 3 zapachy
26% – dwa
17% – więcej niż 5
15% – pięć
7% – tylko jeden
Tylko 3% miało okazję łączyć różne zapachy dla stworzenia czegoś niepowtarzalnego, tylko dla siebie. Dla 90% to nowa i ciekawa koncepcja.
Zobacz, na czym polega FRAGRANCE COMBINING JO MALONE LONDON >>>
Czym się kierujemy przy ich wyborze?
25% stawia na te marki, które już zna i jest im wierna
20% sięga po nowości, kierując się głównie reklamą
13% szuka perfum niszowych, mało znanych
Tylko 5% kupuje perfumy polecone przez koleżankę, a 3% – lansowane przez gwiazdy!
Czym jest dla nas zapach?
52% – sposobem na wyrażenie swojej osobowości
49% – sposobem na poczucie się kobieco i sexy
46% – czymś, co wprawia w dobry nastrój
45% – dopełnieniem wyglądu, stroju, fryzury na daną okazję
Tylko dla 3% jest to modowe must-have!
Perfumy w prezencie
13% często dostaje zapachy w prezencie, a 22% często je daje innym
45% – czasami dostaje perfumy, a 48% czasami daje je innym
33% – rzadko jest obdarowane zapachem, a 23% rzadko prezentuje go innym
9% – nigdy nie dostało zapachu w prezencie, a 7% nigdy go nikomu nie dało!
Głównie dajemy perfumy w prezencie:
42% – partnerowi
26% – rodzicowi
25% – przyjaciółce/przyjacielowi
Czy ważne jest dla nas opakowanie zapachu?
36% – zwraca na nie uwagę, traktując to jako rodzaj sztuki
32% – czasami się nim zachwyci, ale to nie opakowanie decyduje o zakupie
22% – zwraca na nie uwagę, ponieważ dzięki opakowaniu perfumy stają się pięknym prezentem dla siebie lub bliskich
Pachnąca pielęgnacja
61% lubi stosować pachnące kosmetyki do kąpieli i pielęgnacji ciała, głównie o nutach słodkich, owocowych (27%) i kwiatowych (25%)
Aromatyczne wnętrza
87% lubi, gdy ich dom pachnie, głównie stosując świece zapachowe i kadzidełka, rzadziej spraye
Zapachy subiektywnie
Ankietowane odpowiedziały też na pytanie, czym jest dla nich zapach. Oto kilka wypowiedzi:
Zapach jest dla mnie bardzo ważny, uwielbiam przypominać sobie różne sytuacje kojarzące się z danym zapachem – dzieciństwo, babcię, dom rodzinny, ślub, przyjaciół, chłopaka, wakacje, szkołę, kota… Zapach pomaga mi zachowywać wspomnienia, i tym dla mnie jest otaczanie się zapachami – kolekcjonowaniem kolejnych wspomnień.
Kocham otaczać się pięknymi zapachami. Węch jest dla mnie bardzo ważnym zmysłem, nawet kiedy idę na spacer, oddycham głęboko chłonąc zapachy otoczenia i często mówię mężowi, z czym mi się kojarzą. Śmieje się wtedy, że do każdego zapachu potrafię coś dopasować. Kocham też piękne zapachy, które mogę nosić na swoim ciele ciesząc się nimi cały dzień, a kiedy zapach przygasa, przytulam się do szklanki ciepłej od kawy, tak żeby dotykać miejsca, w którym użyłam perfum i ożywiam piękno zapachu. W moim domu królują świece i woski, które mogę zmieniać do woli i łączyć ze sobą tak, żeby poprawiały mi nastrój i dodawały energii lub były wstępem do błogiego relaksu. Zapachy są dla mnie ważniejsze niż kolory i dźwięki, tworzą piękne i ulotne tło dla moich marzeń i wspomnień.
Otaczanie się zapachami to otwarty umysł na świat. Uwielbiam pachnieć, uwielbiam czuć w swojej przestrzeni różnego typu zapachy, uwielbiam zapach mojego faceta. Zapachy to również wspomnienia: z dzieciństwa, z wakacji, z dnia codziennego, z ważnych wydarzeń. Każdej chwili w życiu można przypisać daną gamę zapachów.
Nic tak dobrze jak zapachy nie przywołuje w nas wspomnień i nie uwalnia skojarzeń, gdyż każdy jeden zapach coś w nas pozostawia, jak u Prousta, umożliwiając nam odszukanie straconego czasu. Otaczanie się orientalnymi perfumami w stylu Opium pozwala mi się poczuć „madame” w każdej sytuacji. Zwęża moją talię, podkreśla ramiona, sprawia, że czuję się niewiarygodnie piękna i wyzwolona! Otaczanie się uwodzicielskimi zapachami sprawia, że nawet bez ubierania szpilek, nawet kiedy byłabym w najbardziej nieseksownych butach świata, to potrafiłabym poczuć się dokładnie tak samo jak gdybym miała je na sobie, w każdym centymetrze swojego ciała mogłabym poczuć że jestem Kobietą i że mogę wszystko! Po prostu kobiecość by we mnie rozkwitła ze zdwojoną siłą!
To tworzenie atmosfery, nadawanie chwilom i wydarzeniom nowego kontekstu i zamykanie ich we wspomnieniach, które pachną w określony sposób. Otaczanie zapachami jest jak czarodziejska różdżka wróżki, która zamieniła Kopciuszka w księżniczkę. Każda chwila, osoba, miejsce, dzięki zapachom mogą stać się niepowtarzalne! Zupełnie jak w bajce!
Zapachy to wspomnienia, nastrój i kreowanie siebie. Ulubiony zapach może w kilka sekund przenieść nas w najodleglejszą przeszłość, uruchomić masę wspomnień. Perfumy dobieram zawsze do swojego samopoczucia – o poranku potrzebuję zastrzyku energii i świeżości, wieczorem zaś ukojenia i relaksu. To, jakimi zapachami się otaczam wpływa na odbiór mojej osoby przez innych, dlatego jest tak ważny. 😉
Mogę wyjść z domu bez pomalowania oczu. Bez szpilek na nogach. Ale nigdy nie wyjdę bez potraktowania przegubów dłoni dobrymi perfumami. Zapach to najlepszy ubiór.
Otaczanie się zapachami to magia wspomnień. Niewielki flakon potrafi dotrzeć do najgłębszych zakamarków pamięci. Kwiaty zrywane w dzieciństwie dla ukochanej Mamy, zapach letniej bryzy w nadmorskiej miejscowości, kadzidełka palące się w trakcie wymarzonej podróży do Indii.
To coś absolutnie naturalnego, jak otaczanie się wszystkim, co piękne. Dzięki temu może zmienić nastrój nasz i osób w naszym otoczeniu, nawet tych obcych na ulicy, to smuga, niezauważalna, zaskakująca, jak nagłe tchnienie radości, wzruszenie, namiętność, zachwyt.
https://www.youtube.com/watch?v=1b4Ew-TDI6c&feature=youtu.be
Partnerem ankiety była marka:
Jo Malone London w Polsce:
Douglas (CH Arkadia, Warszawa;
Galeria Krakowska, Kraków;
Manufaktura, Łódź)
www.douglas.pl
www.jomalone.com