HISTORIA MARKI CLINIQUE

HISTORIA MARKI CLINIQUE

4917
0
PODZIEL SIĘ

Vogue Clinique, Carol Phillips
Od tego artykułu w magazynie „Vogue” wszystko się zaczęło!

Powstała w 1968 roku i była to pierwsza na rynku marka alergologicznie przetestowanych produktów do pielęgnacji skóry w 100% pozbawionych zapachu. Zobacz, jakie były ją początki, co ma z nią wspólnego ówczesna redaktor „Vogue” i dlaczego ciągle kochają ją miliony kobiet na całym świecie (w tym my!).

Carol Phillips, CliniqueW roku 1967 Carol Phillips, kierująca wówczas projektami specjalnymi w amerykańskim magazynie „Vogue”, otrzymała za zadanie sprawdzenie, w jaki sposób ludzie naprawdę powinni pielęgnować swoją cerę. W efekcie powstał artykuł: „Czy można stworzyć wspaniałą cerę? Odpowiada dermatolog.”

W 1967 roku Carol Phillips była redaktorem magazynu „Vogue” już od 25 lat. W tamtym czasie podejście do pielęgnacji skóry skupiało się bardziej na „ukrywaniu” niż na „pielęgnacji” skóry. Wywiad z drem Orentreichem zapoczątkował rewolucję w przemyśle kosmetycznym. „Treść magazynu całkowicie zależała od naszych czytelników. Clinique było rozszerzeniem usług, jakie im świadczyliśmy. Mogliśmy stworzyć markę, która zapewniałaby odpowiednią kurację i produkty do makijażu, które odpowiadałyby wszystkim kobietom, również tym posiadającym wrażliwą cerę. Mogliśmy w ten sposób dotrzeć do kobiet, które wcześniej obawiały się makijażu”.

Ekspertem był jeden z najwybitniejszych nowojorskich dermatologów, profesor na Wydziale Medycyny Uniwersytetu w Nowym Jorku dr Norman Orentreich. Idea, którą rozwinął na łamach „Vogue”, była zdumiewająca, gdyż głosiła, że kobiety mogą aktywnie pielęgnować swoją cerę i wpływać na jej stan. Tym samym przeczyła panującemu wówczas powszechnie mniemaniu, że „masz taką cerę, z jaką się urodziłaś”.  Co doktor zachwalał? Korzyści płynące z ochrony skóry przed słońcem; oczyszczanie twarzy mydłem, dodatkowe złuszczanie i nawilżanie – regularnie dwa razy dziennie. Był również zdania, że każdą skórę, nawet tę najzdrowszą, można jeszcze poprawić. Ten artykuł zwrócił uwagą rodziny Lauder i wkrótce potem Carol Phillips została zaangażowana do opracowania Clinique, pierwszej przebadanej alergologicznie, w 100% bezzapachowej linii w przemyśle kosmetycznym.

dr Norman Orentreich, Clinique

Zgłoszone przez doktora Orentreicha postulaty oczyszczania, złuszczania i nawilżania stały się podstawą dla Systemu Trzech Kroków, z którego obecnie słynie Clinique. Clinique Laboratories Inc. otrzymały zezwolenie na stworzenie i rozprowadzanie koncepcji i preparatów w Systemie Trzech Kroków dokładnie tak, jak zostały one przygotowane  w gabinecie doktora. Doktor Orentreich stał się wiodącym dermatologiem Clinique, natomiast redaktorce Vogue odpowiedzialnej za powstanie artykułu, Carol Phillips, powierzono zadanie wprowadzenia tej linii kosmetycznej na rynek.

W ciągu ponad 50 lat pracy poświęconej medycynie dr Orentreich dokonał wielu odkryć i innowacji w zakresie dermatologii oraz chirurgii plastycznej. Obecnie jest jednym z najbardziej uznanych dermatologów w Stanach Zjednoczonych. Nadal kontynuuje współpracę z Clinique jako główny dermatolog marki.

Proste i nowoczesne przesłanie Clinique ostro kontrastowało z ówczesnym światem kosmetycznym pełnym dekoracyjnie opakowanych kosmetyków powstałych bardziej w oparciu o romantyczne fantazje i tajemnicę niż o udowodnione klinicznie wyniki badań naukowych. Nawet reklamy Clinique – autorstwa legendarnego fotografika mody Irvina Penna – były unikalne, gdyż koncentrowały się na samych produktach, a nie na modelkach. „Byliśmy zdania, że piękno nie może zostać zdefiniowane przez jedną kobietę czy jedną twarz” – mówi Valdivia. „Gwiazdą uczyniliśmy sam produkt”. Podstawowy produkt linii Clinique System Trzech Kroków: Facial Soap, Clarifying Lotion i Dramatically Different Moisturizing Lotion, Clinique – bardzo szybko stał się swego rodzaju ikoną Clinique i otrzymał stałe miejsce na damskiej toaletce.

W 1968 roku Clinique pojawiła się w sprzedaży w Nowym Jorku jako najbardziej kompletna kolekcja produktów do pielęgnacji cery i makijażu, jaka kiedykolwiek została wprowadzona równocześnie w Stanach Zjednoczonych. Rok później marka trafiła na rynki zagraniczne.

Co wyróżnia produkty Clinique?

  • Jest to pierwsza opracowana przez dermatologów, alergologicznie przetestowana i całkowicie bezzapachowa marka produktów do pielęgnacji skóry.
  • Stare reklamy CliniqueDzięki swojej nowej koncepcji pielęgnacji marka Clinique stała się siłą innowacyjną przemysłu kosmetycznego. Jako pierwsza wprowadziła indywidualne konsultacje, podczas których klientki są poddawane bezpłatnej analizie skóry przy użyciu komputera Clinique, zapoznają się z najważniejszym i informacjami na temat Systemu Trzech Kroków Pielęgnacji Cery i mogą wypróbować indywidualnie dobrany makijaż.

Pierwsze reklamy Clinique

  • W sklepie firmowym Clinique spotkamy wykwalifikowane konsultantki w charakterystycznych dla Clinique białych uniformach. Indywidualna konsultacja jest idealna dla konsumenta, który ma czas i chce, by analizę skóry przeprowadził ekspert marki, który następnie dopasowuje rytuał pielęgnacyjny do potrzeb klienta. Model Spersonalizowanej Obsługi Clinique, oferujący analizę skóry oraz dopasowanie produktów pielęgnacyjnych i makijażowych, ma edukować klientki, jak dbać o skórę w domu. Doświadczone i specjalnie przeszkolone konsultantki Clinique wyposażone są w unikalne dla Clinique narzędzia, w tym kultowe narzędzie diagnostyczne Clinique i dwustronną lampę diagnostyczną.
  • Misją Clinique było zawsze to, by zaspakajać indywidualne potrzeby pielęgnacji cery. U podstawy filozofii marki Clinique leży świadomość, że na każdego z nas mają wpływ różne czynniki środowiskowe, psychologiczne i fizjologiczne, które bezpośrednio przekładają się na wygląd naszej skóry. Clinique wie, w jaki sposób pielęgnować poszczególne rodzaje skóry. Stosuje tę wiedzę zarówno opracowując formuły środków nawilżających i serum, jak również określając właściwości swoich podkładów i pomadek. Bez względu na to, czy posiadasz cerę suchą lub tłustą, jasną lub oliwkową, różnorodne kuracje Clinique zapewnią odpowiednią pielęgnację twojej skóry.
  • Pracując ze swoimi pacjentami, dermatolog Norman Orentreich odkrył, że większość z nich błędnie ocenia swój rodzaj skóry. Dlatego opracował system, znany obecnie jako „Narzędzie Diagnostyczne Clinique.” System ten jest w tej chwili powszechnie stosowany na całym świecie i pomaga uzyskać wiele informacji na temat swojej skóry. Metoda opiera się na kluczowych, niezmiennych cechach fizycznych: kolor oczu, wielkość porów, naturalny kolor włosów, reakcje skóry na słońce itd. „Narzędzie Diagnostyczne Clinique” bierze również pod uwagę inne kryteria, dzięki czemu stanowi unikalne narzędzie w przemyśle kosmetycznym. Na podstawie uzyskanych w ten sposób informacji, konsultantka dobiera pielęgnację odpowiednią dla indywidualnych potrzeb klienta. Może wybierać pomiędzy podstawową, codzienną pielęgnacją, zaawansowanym leczeniem, podkładem oraz makijażem. Informacje zebrane podczas tej prostej, 30-sekundowej analizy są wykorzystywane do wyboru kuracji odpowiadającej indywidualnym potrzebom klientów – zaczynając od podstawowej codziennej pielęgnacji, a kończąc na zaawansowanym leczeniu poszczególnych problemów.

Narzędzie diagnostyczne Clinique
Sławny „komputerek” Clinique dziś został zastąpiony aplikacją komputerową na iPada

  • Innowacyjne Narzędzie Diagnostyczne Clinique Apple iPad® (Clinique
Apple iPad® Skin Diagnostic Tool) to nowy element wspierający
sprzedaż stworzony, by umożliwić samodzielną analizę skóry dla
klientów, którzy mają mniej czasu. Aplikacja stworzona specjalnie dla
Clinique pozwala na przeprowadzenie diagnozy skóry w 90 sekund. To
spersonalizowane narzędzie diagnostyczne ma zaprogramowane 52
miliony potencjalnych odpowiedzi w procesie oceniania kondycji skóry i
przetwarza setki kombinacji produktów by precyzyjnie dopasować je
do potrzeb skóry każdego konsumenta. Po zakończeniu tej intuicyjnej
 analizy, klienci mogą wybrać wydrukowanie listy dopasowanych
produktów Clinique, lub wysłać ją na swój adres email. To pierwsze tak
innowacyjne narzędzie w przemyśle kosmetycznym. Oprócz funkcji
Diagnostyki Skóry, każde takie narzędzie potrafi skanować kody paskowe produktów i w rezultacie będzie edukować klientów w zakresie wiedzy o danym produkcie, sposobu jego użycia i ceny.
  • Clinique było pionierem w łączeniu dermatologii z kosmetologią. W dobie, kiedy uważano, że opracowanie skutecznych kosmetyków dla kobiet z problemami dermatologicznymi jest niemożliwe, Clinique osiągnęło to, co wydawało się nieosiągalne dzięki współpracy z dr Normanem Orentreichem. Pozostając wiernym tradycji, Wydział Badań i Rozwoju Clinique nieustannie przyczynia się do powstawania nowych osiągnięć naukowych poprzez współpracę z najlepszymi uniwersytetami, naukowcami oraz dermatologami. Tworząc dziedzictwo Clinique, naukowcy zdobywają coraz większą wiedzę na temat naturalnych mechanizmów działających na naszą skórę, aby można było je kontrolować.
  • Wszystkie produkty Clinique są przetestowane alergologicznie. Oznacza to, że pozytywnie przeszły testy kliniczne nadzorowane przez dermatologów i  organizacje zajmujące się  badaniami medycznymi. Wykonuje się testy  tolerancji skóry polegające na 7,200 aplikacjach preparatu u 600 osób. Osoby te nie znają nazw produktów. Jeżeli u kogokolwiek wśród tej grupy wystąpią reakcje alergiczne lub zapalenie skóry, produkt ten nie trafia do produkcji. Ponieważ zapach jest najczęstszą przyczyną występowania reakcji alergicznych oraz innych problemów skórnych, produkty Clinique są całkowicie pozbawione zapachu.
  • Produkty Clinique oferowane są w ponad 135 krajach, w 17,000 punktach sprzedaży oraz na stronie  www.clinique.com.pl

System Pielęgnacji Skóry 3 Kroki

To podstawa pielęgnacji wg Clinique. System polega na codziennym oczyszczaniu, złuszczaniu oraz nawilżaniu skóry. Jest przeznaczony dla skóry suchej, tłustej i mieszanej oraz pomaga uzyskać świeżą i promienną cerę. W skład Systemu Pielęgnacji Skóry 3 Kroki Clinique wchodzą oczyszczające mydło Facial Soap, płyn złuszczający Clarifying Lotion oraz nasz hit sprzedaży Dramatically Different Moisturizing Lotion+ nawilżający skórę.

stare reklamy Clinique
Pierwsze reklamy Systemu Pielęgnacji Skóry 3 Kroków

Złuszczanie jest kluczem do osiągnięcia młodo wyglądającej i promiennej skóry o równomiernym odcieniu. Clinique, jako pierwsza marka zaczęła promować tę praktykę. Płyn złuszczający Clarifying Lotion można stosować dwa razy dziennie u każdego typu skóry. Należy pamiętać, że lepiej jest dostosować intensywność zamiast zmieniać częstotliwość złuszczania. Innymi słowami, lepiej jest stosować łagodne złuszczanie dwa razy dziennie niż bardzo intensywne raz w tygodniu. Złuszczanie jest porównywalne do ćwiczeń: korzystniej jest wykonywać regularny,  umiarkowany i dostosowany program ćwiczeń  niż od czasu do czasu przesilać się. Codzienne złuszczanie poprawia wygląd i funkcjonowanie skóry. Badania dowiodły, że chemiczne złuszczanie pozwala zmniejszyć grubość naskórka i odnowić komórki skóry. Skóra poddawana regularnemu złuszczaniu jest czystsza, gładsza, bardziej promienna oraz posiada równomierny odcień.

Substancją złuszczającą stosowaną w produktach Clinique od samego początku jest kwas salicylowy (z kory wierzby), odkryty przez starożytnych znachorów już 2000 lat temu. Wg Clinique jest on najlepszym środkiem złuszczającym bez recepty. Istnieje wiele korzyści, jakich dostarcza: jest delikatny, skuteczny oraz nie powoduje alergii. Kwas salicylowy spowalnia mechanizm odpowiedzialny za proces starzenia się skóry. Jego działanie jest oparte na wieloletnich badaniach. Kolejną zaletą kwasu salicylowego jest fakt, że w porównaniu z innymi środkami złuszczającymi  nie zwiększa wrażliwości skóry na światło słoneczne. W ciągu 40 lat stosowania kwasu salicylowego, nigdy nie zaobserwowano, aby powodował reakcje alergiczne.

Clinique 3 kroki