Prezentujemy przegląd najnowszych kolekcji polskich marek na sezon wiosenno-letni 2013! Wśród nich: Anataka, Me, Moodo, Mulholland Life, Nife oraz Sesst.
oprac. Ilona Choroszy
Anataka
Twórczynią tej marki jest Anna Banasiak. Kolekcje Anataki dedykowane są kobietom, które lubią modę, ale cenią sobie także komfort i wygodę. W sezonie wiosenno-latnim projektantka stworzyła kolekcję basic, dzięki ktorej możemy stworzyć stylizację niezależnie od okazji czy pory roku.
Me
Me to ubrania dla wszystkich, którzy tak jak projektantki Eryka Sokólska i Maryla Duda chcą podkreślić swoją osobowość, indywidualizm i nienachalny styl. Ta niezwykła dzianinowa kolekcja dostępna jest od stycznia w warszawskim butiku Me’amoore.
Materiały, których projektantki używają do produkcji ubrań to wysokiej jakości ekologiczne bawełny. Wynika to przede wszystkim z chęci zapewnienia komfortu, ale również z wewnętrznej potrzeby ochrony środowiska naturalnego.
Moodo
To marka odzieżowa dedykowana młodym (13-25 lat) i nowoczesnym uczennicom, licealistkom i studentkom ceniącym sobie niebanalny styl, komfort i wygodę. Projektanci Moodo tworzą kolekcje z myślą o młodych kobietach otwartych i ciekawych świata, dla których moda to nie tylko wiodące trendy, ale również dobra jakość i wygoda użytkowania.
Wiosenno-letnia kolekcja to feria kolorów, ciekawych fasonów i nieoczywistych połączeń. Neonowa retrospekcja lat 90. XX wieku, romantyczna, pastelowa podróż po stylach czy modowy powrót rockowego looku to tylko niektóre z wiosennych zapowiedzi Moodo.
Mulholland Life
Mulholland Life to duet projektantki i fotografki, a z połączenia i wspólnych pasji do mody i podróżowania powstała idea internacjonalnego brandu. A jakie są ubrania Mulholland Life? Trochę takie, jak same projektantki, na luzie, pozbawione sztywnych form i spontaniczne. Dominuje biel przełamana kontrastującym wzorami w stylu DIY (Design It Yourself) oraz nierównomiernie farbowane szarości. Wizją marki jest tworzyć wygodne ubrania, które łatwo można wkomponować w dzienny look, jak i założyć na imprezę.
Nife
Polska marka po raz kolejny postawiła na klasykę w nowoczesnym wydaniu. Inspiracją dla nowej kolekcji jest surowy, skandynawski minimalizm. Wpływ północnego designu na wiosenną odsłonę Nife można dostrzec przede wszystkim w prostych krojach i chłodnej, pastelowej kolorystyce. W nowej kolekcji znalazły się sukienki, głównie o prostym kroju, rozbudowana linia kobiecych koszul oraz klasyczne, dopasowane spódnice. Elementem, który wyróżnia całą kolekcję na tle wcześniejszych, są wzory.
Sesst
W propozycjach znajdziemy przede wszystkim ultrakobiece fasony, które nawet w modelach typowo casualowych świetnie podkreślą zalety kobiecej sylwetki. W kolekcji nie zabraknie obcisłych sukienek, sportowych żakietów oraz oryginalnych płaszczy. Dopełnieniem są zwiewne bluzki i kolorowe kardigany.
Kolorystyka kolekcji odzwierciedla najmodniejsze tendencje tego sezonu. Znajdziemy w niej mocne i orzeźwiające barwy, jak również delikatne i romantyczne pastele. Kobiety będą mogły wybierać pomiędzy pudrowym różem, mlecznym błękitem oraz subtelną bielą, a mocnym kobaltem, żółcią, pomarańczą, fuksją i neonową limonką. Nie zabraknie również dominującego w tym sezonie połączenia bieli z czernią, które w postaci pasków oraz innych geometrycznych wzorów pojawiają się na sukienkach oraz bluzkach.
Uzupełnieniem kolekcji są liczne dodatki, które dodają charakteru każdej stylizacji. Poczynając od modnych torebek w soczystych letnich odcieniach, a skończywszy na kolorowych szalach i oryginalnej biżuterii.