Jak Polki korzystają ze słońca?

Jak Polki korzystają ze słońca?

14441
0
PODZIEL SIĘ

Jak chronią swoją skórę przed słońcem Polki? Jakie filtry stosują? Czy robią to regularnie? Zobaczcie wyniki naszej ankiety przeprowadzonej w 07/2012 roku.

CZY UŻYWAMY KOSMETYKÓW PRZECIWSŁONECZNYCH PODCZAS OPALANIA?

W sumie ponad 99% ankieterek odpowiedziało – tak!  

wyniki ankiety

CO I JAK STOSUJĄ POLKI?

Po jak wysokie filtry najczęściej sięgamy? Najwięcej (prawie 36%) po SPF 20-25, najmniej (4,5%) po SPF 50+.

46% dopasowuje wysokość SPF do fototypu (karnacji) i stopnia nasłonecznienia. 16% zawsze zaczyna od wyższych filtrów i potem stopniowo je obniża, a 32% używa jednego kremu (o jednej wysokości SPF) przez całe lato.

57% zużywa w trakcie lata 2-3 opakowania kosmetyków do opalania, jedno opakowanie wystarcza prawie 28%.

Ku naszemu zadowoleniu (iBeauty mocno wspiera bezpieczne opalanie;-) aż 50,5% zadeklarowało, że ponawia smarowanie skóry kremem z filtrami co 2-3 godziny. 36% robi to 2 razy dziennie, 14% tylko raz, przed wyjściem na plażę.

Aż 98% smaruje swoje dzieci kosmetykami specjalnie przeznaczonymi do ochrony ich skóry!

JAKIE FORMUŁY CIESZĄ SIĘ NAJWIĘKSZĄ POPULARNOŚCIĄ?

Zdecydowanie mleczka i balsamy (60%), na drugim miejscu są spreje (19%).
65% używa oddzielnych produktów do twarzy i ciała, 35% stosuje jeden zarówno na twarz i ciało.

GDZIE KUPUJEMY KOSMETYKI NA SŁOŃCE?

79% kupuje kosmetyki do opalania w drogeriach i sklepach kosmetycznych, 10% w aptekach.

ankieta, nawyki opalanie

Do 20 zł na preparaty słoneczne wydaje 24,5%, kwotę 21-30 zł przeznacza na ten cel 40%, a kwotę 31-40 zł – 19%. Powyżej 50 zł na kosmetyki do opalania wydaje 7%.

Najwięcej wiedzy na ten temat czerpiemy z internetu (62%), na kolejnym miejscu jest prasa (13%).

OPALAMY SIĘ BEZPIECZNIE, BO…

Dla 61,5% najważniejsze jest zdrowie skóry i mniejsze ryzyko zachorowania na czerniaka! Dla 22,5% – ładna opalenizna bez poparzeń, a dla 14,5% zachowanie młodości skóry na dłużej.

Zapytaliśmy też ankieterki, czy traktują stosowanie kremów z filtrami jako profilaktykę anti-aging. 34% cały rok używa miejskich kremów z filtrami, a dla 43% filtry to tylko wakacyjna konieczność.

POPARZENIA SŁONECZNE

32% ankieterek ma skórę bardzo wrażliwą na słońce, łatwo ulegającą poparzeniom, aż 50,5% to typowa skóra Polek – w pierwsze dni reaguje na słońce zaczerwienieniem, potem się do niego przyzwyczaja (oczywiście pod warunkiem że jest należycie chroniona).

Bardzo dużo, bo aż 60% nie dopuszcza do spieczenia skóry, ale aż 28% ma ten problem na początku wakacji, a skóra 11,5% ulega poparzeniu 2-3 razy w trakcie każdych wakacji!

BALSAMY PO OPALANIU

 77% używa balsamów po opalaniu (w tym 52% zawsze po zejściu z plaży, a 25% jak się spiecze lub poparzy). Zwykle są to balsamy głęboko nawilżające (52,5%) oraz jednocześnie przedłużające i pogłębiające opaleniznę (23,5%).

KOSMETYKI SPECJALNE

Zapytaliśmy dziewczyny o to, jakich kosmetyków specjalnych używają poza typowymi kremami i balsamami (można było zaznaczyć więcej niż 1), i tak:

  • 70,5% używa balsamów do ust z filtrami
  • 28% kompakty ochronne
  • 27% punktowe sztyfty ochronne
  • 22% kremy pod oczy z filtrami

Specjalnych produktów z filtrami na włosy używa 27%. Większość – 52% – osłania włosy przed słońcem czapką, chustką lub kapeluszem.
25% procent ankietowanych używa też przyspieszaczy opalania, a 38% spośród pozostałych – mimo że ich nie używa – chętnie ich wypróbuje!

SAMOOPALACZE

Po słońce z tubki sięga w sumie 50% ankietowanych, z czego 2% robi to przez cały rok, pozostałe osoby – okazjonalnie lub sezonowo. Zwykle nakładają samoopalacze na same nogi (21,5%), na twarz i ciało używa ich 12%.

Solarium nie mówi – hurra! – 70% ankietowanych, prawie 30% chodzi na nie głównie okazjonalnie. 1% bywa na solarium często.

MARKI KOSMETYCZNE

Zapytaliśmy też nasze ankieterki o to, jakich marek kosmetyki przeciwsłoneczne zwykle używają (można było zaznaczyć więcej niż jedną wypowiedź).

Zdecydowanie najczęściej były wymieniane marki:
Dax Sun (59%) i Ziaja (54%). Dosyć popularne były też: Nivea (28%), Soraya (27%), Kolastyna (26%), Bielenda (20%), Lirene (19%), Avon (19%), Eveline (17%) i Garnier (16%).

A z marek dermokosmetycznych:
Avene (10%), Bioderma (9%), Pharmaceris (8%), Iwostin (8%), La Roche-Posay (8%), Vichy (7%) i SVR (3,5%). 

PODSUMOWANIE:

Jesteśmy pozytywnie zaskoczeni wynikami ankiety – osoby biorące udział w ankiecie bardzo świadomie i rozsądnie korzystają ze słońca! Zaskakuje zwłaszcza które świadczą zapewne nie tylko o tym, że zmieniają się nawyki korzystania ze słońca wśród Polek (są bardziej świadome korzyści płynących z bezpiecznego opalania), ale też o tym, że zainteresowane urodą użytkowniczki internetu (a więc korzystające z takich stron, jak nasza) zdecydowanie popierają ten zdrowy „trend” i korzystają z niego w praktyce.

Choć z drugiej strony prawie 12% zadeklarowało, że używa niskich filtrów SPF6-10, tyle samo osób dopuszcza do poparzenia swojej skóry 2-3 razy w ciągu lata. Natomiast aż 61% ankietowanych do stosowania skutecznej ochrony przeciwsłonecznej przekonuje właśnie zdrowie skóry i mniejsze ryzyko zachorowania na czerniaka. Uroda też jest ważna – w sumie ok. 55% to osoby, dla których ochrona przed słońcem jest też ważnym czynnikiem w zachowaniu młodości skóry.

Oby te pozytywne liczby rosły z roku na rok;-)

Ankietę „Jak Polki korzystają ze słońca przeprowadziliśmy w lipcu 2012 roku. Wzięło w niej udział 311 osób”